یک سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا، ادعای حسین امیرعبدالهیان، وزیر امور خارجه ایران مبنی بر ارسال پیام از سوی واشینگتن به تهران را تکذیب کرد.

به گزارش صدای آمریکا، این سخنگوی وزارت خارجه تاکید کرده «ایالات متحده دیگر پیامی برای احیای برجام به تهران نمی‌فرستد و تنها پیام ما این خواهد بود که از کشتن مردم خود دست بردارید و از ارسال سلاح به روسیه برای کشتن اوکراین ها خودداری کنید.»

حسین امیرعبداللهیان که در سفری سه‌روزه در ارمنستان به سر می‌برد، در پاسخ به سوالات خبرنگاران درباره مذاکرات گفت که سه روز پیش پیامی بین ما و طرف آمریکایی مبادله شد و ما پیامی از سوی آمریکایی‌ها در ارتباط با توافق دریافت کردیم.

طی روزهای اخیر مقامات آمریکایی با تأکید بر اینکه تا بازگشت به توافق هسته‌ای با ایران «فاصله زیادی» وجود دارد، یادآور شده‌اند که در شرایط کنونی، تمرکز دولت جو بایدن بر پیشبرد احیای برجام نیست.

مذاکرات غیر مستقیم میان ایران و آمریکا در چارچوب نشست‌های وین با میزبانی مسئولان ارشد سیاست خارجی اتحادیه اروپا که به دنبال روی کار آمدن دولت جوبایدن آغاز شد، بی نیتجه ماند و در هفته‌های اخیر نیز مقام‌های آمریکایی تأکید کرده‌اند که در شرایط کنونی تمرکزایالات متحده معطوف به ارائه حمایت از مردم ایران است که به دنبال احقاق حقوق خود هستند.