یک منبع نظامی سوریه روز دوشنبه دوم آبان از حمله جدید موشکی اسرائیل به اهدافی در نزدیکی دمشق خبر داد. این دومین حمله در سه روز گذشته بود که سوریه آن را به اسرائیل نسبت می‌دهد.

خبرگزاری رویترز به نقل از منابع دیپلماتیک و نظامی، بدون ذکر نام آن‌ها، نوشت که اسرائیل حمله به فرودگاه‌های سوریه را با هدف جلوگیری از استفاده ایران از آنها سرگرفته است. اسرائیل می‌گوید که ایران از فرودگاه‌های سوریه برای ارسال تسلیحات به متحدان خود در لبنان استفاده می‌کند.

به گزارش سانا، خبرگزاری دولتی سوریه، در حمله روز دوشنبه یک سرباز ارتش این کشور زخمی شد و خساراتی نیز وارد گردید که هنوز جزییات آن منتشر نشده است.

سایت خبری اسرائیلی وای.نت به نقل از تال بئری، رئیس بخش تحقیقات در اندیشکده اسرائیلی «عالما» که متخصص مسائل امنیتی شمال اسرائیل و حزب‌الله است، نوشت که اسرائیل در حمله سه روز پیش خود یگان موسوم به شماره ۴۴۰۰ حزب‌الله را در سوریه هدف قرار داد. حزب‌الله به این ادعا واکنشی نشان نداده است.

حملات منتسب به اسرائیل علیه «اهداف ایران و متحدین آن در سوریه» که در فصل‌های بهار و تابستان امسال به صورت گسترده ادامه داشت، از آغاز اعتراضات ایران، ظاهرا متوقف شده بود.

این احتمال مطرح است که دلیل توقف نسبی حملات منتسب به اسرائیل در سوریه، متمرکز شدن نیروهای جمهوری اسلامی ایران در ماموریت مقابله با معترضان درون کشور و کاهش موقت نقل و انتقالات نظامی ایران به سوریه باشد.