حزب دمکرات کردستان (KDP) چهارمین کنگره خود را روز پنجشنبه در دهوک با حضور رهبران این حزب اغاز به کار نمود. اولین کنگرە حزب دمکرات در سال 1946 در بغداد به صورت پنهانی و آخرین کنگرە حزب نیز در سال 2010 در اربیل، برگزار شدە است. با کمال تاسف پارتی در طول سالهای بعد از سقوط صدام که همیشه در قدرت بوده است هنوز نتواسته است به یک حزب مدرن و رشد جامعه مدنی در باشور کمک نماید. وضعیت مردم از نظر اقتصادی بدتر از زمان صدام و فساد مالی و اداری بیشتر از زمان گذشته است

به گزارش باسنیوز کنگره پارتی حدود 1000 عضو دارد و علاوه بر موضوع اصلاحات و رای گیری در مورد قوانین داخلی این حزب، اعضای رهبری پارتی  نیز رای گیری خواهند شد.

سیزدهمین کنگره پارت دمکرات کوردستان 12 سال پیش برگزار شد، اما به دلیل بحران های اقلیم کردستان به ویژه جنگ با داعش در سال 2014، حملات شبه نظامیان باهمکاری خائنان داخلی و ایرانی در سال ٢٠١٧ و شیوع کرونا بە تعویق افتاد.

پارتی بزرگترین حزب در کردستان باشور است و بیشترین کرسی را در پارلمان کردستان و عراق دارد که به اندازه همه احزاب سیاسی دیگر کرسی دارد، پس از دوازده سال تاخیر در برگزاری کنگره این حزب و باقی ماندن در سازماندهی عشیره ای حال مردم کردستان بە صورت جدی نظاره گر این کنگره هستند آیا تعغیر جدی در رهبری ان ایجاد خواهد شد و یا باز هم حزب خانواده بارزانی باقی خواهد ماند.

از حدود 1000 عضو کنگره حزب، بیش از 800 نفر از طریق کنفرانس ارگان های حزب انتخاب شدند، اما اعضای دفتر سیاسی و رهبری فعلی اعضای مستقیم کنگره حزب هستند