بی بی سی: اعتراضات در روز و شب پانزدهم آبان ماه در مریوان و چندین شهر کردنشین ایران ادامه پیدا کرده است

تصاویری که از مریوان در شامگاه ۱۵ آبان منتشر شده است، نشان می‌دهد که اعتراض‌ها در این شهرادامه داشته است. در این تصاویر صدای تیراندازی شدید و انفجار یک بمب صوتی شنیده می‌شود. گفته شده با گلوله ساچمه‌ای به مردم حمله کرده‌اند.

ناآرامی در مریوان بعد از جان باختن نسرین قادری، دختر اهل مریوان در تهران بالا گرفت که به گفته منابع کُرد، با ضربات باتوم به سرش کشته شد.

تصاویری که ازیکشنبه شب در خیابان ستارخان تهران منتشر شده نشان می‌دهد معترضان شعار «مرگ بر دیکتاتور» می‌دهند و رانندگان در حمایت از آنها بوق می‌زنند.

در تصاویر مربوط به صادقیه تهران نیز دیده می‌شود که معترضان شعار می‌دهند: «مرگ بر دیکتاتور»، «توپ، تانک، فشفشه، آخوند باید گم بشه.» رانندگان نیز در حمایت از معترضان بوق می‌زنند.

همزمان فهرست بازداشت شده‌ها بلندتر شده و صدور احکام سنگین برای بازداشت شدگان در روزهای اخیر نگرانی ها درباره سرنوشت آنها را افزایش داده و همزمان ۲۲۷ نماینده مجلس هم خواهان برخورد سخت قوه قضائیه با معترضان شدند.

در همین حال صحبت‌های انتقادی معین‌الدین سعیدی نماینده چابهاردر مجلس روز یکشنبه برای دقایقی فضای مجلس را متشنج کرد. آقای سعیدی با اشاره به حادثه جمعه خونین در زاهدان، از به «شهادت» رساندن نمازگزاران در سیستان و بلوچستان با «گلوله جنگی» انتقاد کرد که با تلاش برخی نمایندگان مجلس برای متوقف کردن صحبت‌هایش مواجه شد.

در همین حال موج تازه‌ای از اعترافات اجباری در رسانه‌ها و خبرگزاری‌های حکومتی منتشر شده که تلاش دارد تصویری یک سویه از جریان اعتراضات به مخاطبان خود ارائه کند.روز یکشنبه قرارگاه حمزه سپاه پاسداران با انتشار تصاویری که بی‌بی‌سی نمی‌تواند مستقلا صحت آنها را تایید کند خبر داد که در شهر مهاباد مقادیری سلاح و مهمات جنگی کشف و ضبط شده است.تصاویر دیگری که به نظر می‌رسد با گوشی تلفن همراه برداشته شده در خبرگزاری‌های حکومتی منتشر شده که ادعا شده مربوط به کشف یک شبکه «تروریستی» در کرمانشاه از سوی سازمان اطلاعات سپاه است.خبرگزاری مهر در گزارشی دیگر مدعی شده است که سازمان اطلاعات سپاه، ۳ تیم وابسته به سازمان مجاهدین را دستگیر کرده که به ادعای سپاه «قصد اقدامات خرابکارانه و تروریستی در استان‌های خوزستان، فارس و اصفهان» را داشته‌اند.هیچگونه اطلاعات و مدارک مستدلی پیرامون این گزارش‌ها ارائه نشده است.تمرکز اعتراف‌‌های اجباری در روزهای اخیر بر روی کشته‌شدگان حکومتی است و از معترضان کشته‌شده، ناپدید شده و در بازداشت، خبری در رسانه‌های دولتی منتشر نمی‌شود.