سازمان حقوق بشر ایران اعلام کرد که از آغاز اعتراضات در این کشور تا کنون بیش از 304 نفر از جمله 41 کودک و 24 زن کشته شده‌اند.

سازمان حقوق بشر ایران اعلام کرد که تعداد کشته‌شدگان اعتراضات جاری در این کشور تا تاریخ 5 نوامبر (14 آبان) به دست‌کم 304 تن، از جمله 41 کودک و 24 زن، افزایش یافته است.

بر اساس این گزارش در اعتراضات روز جمعه در شهرستان خاش دست‌کم 16 نفر از معترضان توسط شلیک گلوله نیروهای امنیتی کشته شدند.

سازمان حقوق بشر ایران از جامعه جهانی خواست تا از اعتراضات مردم ایران حمایت کرده و در راستای محدود کردن خشونت حکومت، اقدام فوری کنند.

محمود امیری‌مقدم، مدیر سازمان حقوق بشر ایران، در این باره اظهار داشت: «پنجاه روز پس از آغاز اعتراضات و جان باختن بیش از 304 نفر، مردم ایران مصمم‌تر از قبل برای یک تغییر بنیادین به خیابان‌ها می‌آیند. حکومت اما پاسخی جز گلوله و خشونت ندارد. جامعه جهانی موظف است از حق تعیین سرنوشت مردم ایران حمایت کرده و با فشار بر جمهوری اسلامی، از بالاتر رفتن تلفات انسانی این تغییر جلوگیری کند.»

کشته‌شدگان تا کنون از 22 استان مختلف گزارش شده‌اند و بیشترین کشته‌ها به ترتیب از استان‌های سیستان و بلوچستان، مازندران، تهران، کردستان و گیلان بوده‌اند.

طبق این گزارش در سیستان و بلوچستان 118 نفر، مازندران 33 نفر، تهران 30 نفر، کردستان 26 نفر، گیلان 22 نفر، آذربایجان غربی 21 نفر، کرمانشاه 13 نفر، البرز 9 نفر، خراسان رضوی 4 نفر، اصفهان 4 نفر، زنجان 4 نفر، لرستان 2 نفر، مرکزی 2 نفر، قزوین 2 نفر، کهگیلویه و بویراحمد 2 نفر، آذربایجان شرقی 2 نفر، اردبیل 2 نفر، ایلام 2 نفر، خوزستان 2 نفر، همدان 2 نفر، بوشهر 2 نفر و سمنان 2 نفر کشته شده اند.