نهادهای حکومتی در پی مشارکت فراگیر بازاریان سنندج در اعتصابات، فشارهای مضاعفی را علیه این قشر آغاز کرده‌اند. در این رابطه هویت ۵ شهروند بازداشت‌شده در سنندج، به نام‌های امجد حسین‌پناهی، منصور محمدزاده، اردشیر مرادی، حسین کاکه‌خانی و وریا پرکان برای هه‌نگاو احراز شده است.
 

بر اساس گزارش رسیده به سازمان حقوق بشری هه‌نگاو، روز یکشنبه ٢٠ آذر ١٤٠١ (١١ دسامبر ٢٠٢٢) نیروهای حکومتی امجد حسین‌پناهی، مالک و مدیر فروشگاه زانا واقع در خیابان فردوسی را در منزل شخصی وی، بازداشت کردند.

فروشگاه تحت مدیریت و مالکیت این شهروند، پیشتر به دلیل مشارکت در اعتصابات اخیر، توسط نهادهای حکومتی پلمپ و حساب بانکی وی نیز، مسدود شده بود.
 

به گفته منابع مطلع در همان روز، حسین کاکه‌خانی، ۵٠ ساله و تعمیرکار خودرو و وریا پرکان، ٣۵ ساله و تراشکار، مقابل مغازه‌های خود واقع در خیابان فرح، مورد ربایش نیروهای حکومتی قرار گرفتند.
 

در رویدادی مشابه، روز جمعه ١٨ آذر، منصور محمدزاده، از بازاریان سنندج و ساکن شهرک زاگروس این شهر، توسط نیروهای حکومتی بازداشت شده است.
 

وی مالک شیرینی‌سرا عسل در خیابان فردوسی سنندج است. مغازه این شهروند به دلیل شرکت در اعتصابات میانه آذر ماه، توسط نهادهای حکومتی پلمپ و حساب‌ بانکی او، مسدود شده است.
 

همچنین در روز پنجشنبه ١٧ آذر، تعمیرگاه خودرو یک شهروند به نام اردشیر مرادی در میدان نبوت سنندج، پلمپ شده و خود وی توسط نیروهای حکومتی بازداشت شد.