در پی ربوده شدن ماموستا سیف‌الله حسینی زندانی سیاسی سابق و از شخصیت‌های مذهبی جوانرود توسط نیروهای حکومتی و شکستن دست همسرش توسط این نیروها، فضای شهر کاملاً میلیتاریزه شده و خطوط تلفن و اینترنت نیز دچار اختلال شده‌اند.
 

بر اساس گزارش رسیده به سازمان حقوق بشری هه‌نگاو، ساعت ۱۵ دقیقه بامداد سەشنبە ۲۲ آذر ۱۴۰۱ (۱۳ دسامبر ۲۰۲۲)، نیروهای اداره اطلاعات جوانرود با هجوم به منزل ماموستا سیف‌الله حسینی امام جماعت مسجد خاتم‌الانبیا این شهر با توسل به خشونت اقدام به بازداشت وی کرده‌اند.
 

به گفته یک منبع مطلع، نیروهای اداره اطلاعات با اهرم درب منزل آقای حسینی را شکسته و با پوتین وارد منزل ایشان شده‌اند و ضمن ربودن ماموستا سیف‌الله حسینی اقدام به ضرب و شتم خاتون قادری همسر ۶۰ ساله وی نموده به نحوی که دست چپ وی دچار شکستگی شده و هم‌اکنون در بیمارستان رسول اکرم جوانرود بستری می‌باشد.
 

بر طبق ویدیوهایی که به دست هه‌نگاو رسیده است، پس از ربودن ماموستا سیف‌الله حسینی توسط نیروهای اداره اطلاعات، از طریق بلندگوی مسجد خاتم الانبیا مردم را به حضور در مقابل ساختمان فرمانداری فراخواندند به طوری که در کمتر از ۳۰ دقیقه‌ بیش از ۱۰۰۰ نفر با تجمع مقابل ساختمان فرمانداری و سر دادن شعارهای اعتراضی، خواهان آزادی وی شدند.
 

منابع هه‌نگاو گزارش داده‌اند که از صبح امروز نیروهای مسلح در خیابان‌های شهر جوانرود مستقر شده و خطوط تلفن و اینترنت نیز با اختلال روبرو شده است.