پناهجویان

در پی کشته شدن ۴ پناهجویی که روز گذشته قایق حامل آن‌ها در کانال مانش دچار مشکل شد، وزرای کشور بریتانیا و فرانسه متعهد شده‌اند که تجارت باندهای قاچاق انسان را منهدم کنند.

قرار است عملیات نجات برای یافتن ۴ پناهجوی دیگر امروز انجام شود.

روز گذشته درپی ایجاد اشکال در قایق حامل این پناهجویان، ۳۹ نفر از آن‌ها از آب‌های یخ زده نجات داده شدند.

سوئلا براورمن و جرالد دارونین،‌ وزرای کشور بریتانیا و فرانسه گفته‌اند که چنین حوادثی ضرورت همکاری مشترک برای جلوگیری از عبور پناهجویان از چنین گذرگاهی را برجسته می کند.

یک موسسه خیریه که به مهاجران در کاله کمک می‌کند،‌ گفت که روز گذشته پیامی صوتی از مردی دریافت کرد که گفته بود گمان می‌کند قایق شان در حال غرق شدن است

این موسسه گفته که به هنگام دریافت این پیام،‌ صدای فریاد کودکان در پس زمینه شنیده می شد در حالی که این مرد التماس می کرد که به کمک احتیاج دارند.  

این حادثه کمی بیش از یک سال پس از کشته شدن ۲۷ نفر هنگام تلاش برای عبور از دریا با یک قایق بادی در نوامبر ۲۰۲۱ رخ می‌دهد که بدترین حادثه ثبت شده در نوع خود در کانال مانش پنداشته می‌شود.

با وجود سرما و یخبندان، بیش از ۵۰۰ مهاجر تنها از آخر هفته با قایق‌های کوچک این سفر خطرناک را پشت سر گذاشتند.

امسال بیش از چهل هزار مهاجر از فرانسه وارد بریتانیا شده‌اند که بسیاری از آنها از افغانستان یا ایران هستند.در سال گذشته نیز افزایش قابل توجهی در تعداد آلبانیایی‌هایی که از دریا عبور می‌کنند، مشاهده شده است.

بی بی سی