سیدمصطفی تاجزاده، از مخالفان سرشناس حکومت ایران با انتشار یک نامه سرگشاده از درون زندان اظهار داشت: اگر رهبر واقعا فکر می‌کند که اکثریت ملت حامی سیاست‌های او هستند، به رفراندم تغییر قانون اساسی تن دهد.

وی افزود: با گذشت سه ماه از موج اعتراضات گسترده مردم، متأسفانه به نظر می‌رسد حاکمیت نه تنها قصد اصلاح ریشه‌ای امور به سود مردم را ندارد، بلکه در این سودای خام است که آب رفته را به جوی بازگرداند.

او درباره اعدام دو تن معترضان نیز گفت: سخنان اخیر رهبر و حمایت آقایان رئیسی و محسنی اژه‌ای و تریبون‌های رسمی از اجرای حکم اعدام‌ها، نشانه تأیید این اقدام خونبار و تنش‌زا توسط عالی‌ترین مقامات کشور است.

تاجزاده در ادامه تاکید کرد: وجه غالب خیزش اخیر، هم در خیابان و بازارها، هم در فضای آنلاین و هم در دانشگاه‌ها و همچنین واکنش نهادهای مدنی و چهره‌ها و شخصیت‌ها، کاملا مدنی و‌خشونت پرهیز بوده است.

وی در پایان نوشته است: جمهوری اسلامی فرصت زیادی برای بازگشت به مردم و شنیدن صدای اکثریت ناراضی و پاسخگویی به مطالبات به حق آنان را ندارد. تداوم مشکلات، سرکوب‌‌ها و تحریم‌ها، حکومت را روز به روز ناتوان‌تر و‌ ناکارآمدتر، و شهروندان را ناراضی‌تر، ناامیدتر و‌ خشمگین‌تر می‌کند.