سازمان حقوق بشر هانا: شورش محی: در تمام جوامع بشری رخدادها و  صوانحی پیش می آید،که سازمان‌های امداد رسان را در جهت کمک و همیاری به مردم در وضعیت هشدار قرار می‌دهد، واین مراکز امدادی مجبور به فراخوان در بین مردم و کمک گرفتن از آنها می‌شوند.

از جمله می‌توان به آتش سوزی های گسترده، سیل، طوفان، تصادفات زنجیره ای، جنگ و اهدای خون اشاره کرد.

در پی شروع خیزشهای سراسری در ایران، و گسترش اعتصابات و اعتراضات مردمی، رژیم جمهوری اسلامی همچون دیگر دولت‌های دیکتاتوری،به جای ایجاد فضایی آرام، شروع به قتل و زخمی کردن مردم با هر وسیله ای و توسط افرادی که تنها برای ایدئولوژی و افکار تک پسندانه در سرکوب اعتراضات شرکت کرده بودند، کردند.

در این بین سهم شهرهای کورد نشین و بلوچ نشین از سرکوبها و خشونت های غیر انسانی از دیگر شهرهای ایران بیشتر به چشم می‌خورد.

شاید با نگاهی اجمالی به تاریخ مبارزات و اعتراضات مناطق کورد نشین در طول تاریخ این امر بیشتر ثابت شود که دولت‌های دیکتاتوری برای بقای خویش از هر حربه ای برای از بین بردن کوردها استفاده کرده اند.

در تیراندازی‌ نیروهای امنیتی به مردم شهرهای جوانرود و کرمانشاه و مهاباد و پیرانشهر و بوکان و دهگلان و بقیه شهرهای کورد نشین شاهد کشته و زخمی شدن افراد زیادی بوده ایم که همگی احتیاج شدید به خون و سازمان‌های انتقال خون نیاز مبرم به اهدا کننده دارند.

ولی متأسفانه در پی گزارشات رسیده به سازمان حقوق بشر هانا مأمورین امنیتی به بیمارستان‌ها و سازمان‌های انتقال خون دستور منع و قبول خون یا همکاری با اهدا کنندگان خون را داده اند.

این مسئله نقض فاحش حقوق انسانی است و دولت جمهوری اسلامی در صدد نثل کشی و کشتن زخمیهای مناطق کورد نشین است.

جامع جهانی و سازمان‌های حقوق بشری و سازمان ملل باید برای جلوگیری از یک بحران انسانی و نثل کشی در مناطق کورد نشین واکنش جدی نشان دهد.

سازمان دفاع از حقوق بشر هانا به صراحت اعلام می‌کند دولت جمهوری اسلامی ایران از اهدای خون به زخمی‌ها و افرادی که در جریان اعتراضات 2022،2023زخمی شده اند خوداری می‌کند.

شاید با صدای هر انسانی به انسانی دیگر جان ببخشیم.