انتقاد برادران خادم، امیررضا و رسول، دو ورزشکار پیش‌کسوت، از سیاست‌ها و عملکرد حکومت در ایران ادامه دارد.


رسول خادم، قهرمان و مربی پیشین تیم ملی کشتی، روز چهارشنبه با هشتگ «وعده‌های دروغ» و بازنشر یک ویدئو از اظهارات ابراهیم رئیسی و معاون اول او درباره وعده چهار میلیون مسکن خطاب به رئیس دولت سیزدهم نوشت:‌ «اون از قیمت ارز …! اون از قیمت خودرو …! اون از قیمت ارزاق عمومی مردم …! اینم از وعده مسکن … !!! تکلیف میلیون‌ها نفر غیر خودی که باهات روشنه، ولی دیگه خودی‌ها هم نمی‌دونن باهات چیکار کنن.»

اشاره آقای خادم به وعده بی‌سرانجام ساخت چهار میلیون واحد مسکونی از سوی ابراهیم رئیسی در تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ بود.

پیشتر امیررضا خادم، رئیس پیشین فدراسیون کشتی، نیز در واکنش به اظهارات اخیر وزیر کشور دولت جمهوری اسلامی ایران نوشته بود: «مردم را با تروریست‌های القاعده و داعش و حزب بعث و… اشتباه گرفته‌ای!»

احمد وحیدی، وزیر کشور دولت جمهوری اسلامی، روز دوشنبه ۲۶ دی بار دیگر حمایت چهره‌های معروف و سلبریتی‌ها از اعتراضات مردمی چهار ماه گذشته را «اقدام خلاف قانون» و «عمل مجرمانه» خوانده و گفته بود اگر اقدامات چهره‌های سرشناس در حد «تخلف» باشد ممکن است صرفاً با «تذکر» با آن‌ها برخورد شود، در غیر این صورت دستگاه قضایی باید وارد عمل شود.

امیررضا خادم در پاسخ به وزیر کشور در اینستاگرامش خطاب به او نوشت: «شما اولین وظیفه‌ات فراهم‌کردن آرامش و القاءِ حال خوب به مردم است، نه بازیگر نقش داروغه یا سفیر عذاب!»

قهرمان کشتی ایران در بخشی دیگر از یادداشت خود چنین آورده است: «آن دسته از ورزشکاران و هنرمندانی که در اعتراضات اخیر پشت سر مردم ایستاده‌اند، نه مانده نان هستند و نه نام؛ و چه بسا اگر نگران نان و نام‌شان بودند، مصلحت حکم می‌کرد یا مهاجرت کنند و یا سکوت اختیار کرده و به فکر منافع خود باشند!»

برادران خادم در ماه‌های گذشته و پس از آغاز اعتراضات سراسری، انتقادهای تندی را از حکومت و مقامات جمهوری اسلامی ایران به‌ویژه در شبکه‌های اجتماعی از خود نشان داده‌اند.

بر اساس گزارش‌ها، این دو ورزشکار پیش‌کسوت با فشارهای زیادی نیز از سوی حکومت روبه‌رو بوده‌اند. «اعتمادآنلاین» اواسط ماه دی اعلام کرده بود که امیررضا خادم از سمت خود در «هلدینگ گردشگری وزارت کار» کنار گذاشته شده است

پیش از آن نیز برخی منابع خبری اعلام کرده بودند که رسول خادم «ممنوع‌الخروج» و «ممنوع‌المعامله» شده است.