حامیان مولوی گرگیج با تجمع و ایجاد راهبندان در گالیکش استان گلستان به حمایت خود از این روحانی بانفوذ اهل سنت ادامه دادند.

به گزارش «کمپین فعالین بلوچ»، حامیان محمدحسین گرگیج روز چهارشنبه، ۲۸ دی‌ماه، برای چهارمین روز متوالی در گالیکش، شهرستان محل سکونت امام جمعه سابق آزادشهر، تجمع و راهبندان ایجاد کردند.

بر اساس این گزارش، ایجاد راهبندان با هدف عدم دسترسی خودروهای نظامی صورت گرفته است که قصد ورود به حوزه علمیه فاروقیه برای بازداشت این روحانی را داشتند.

در همین حال مردم بلوچ و ترکمن در پی تاکید رئیس دادگاه ویژه روحانیت گرگان مبنی بر بازداشت آقای گرگیج، در حمایت از این روحانی بانفوذ فراخوان تجمع گسترده برای شامگاه پنج‌شنبه ۲۹ دی را اعلام کرده‌اند.

مولوی گرگیج شامگاه ۲۲ دی به صورت تلفنی به دادگاه ویژه روحانیت احضار شد. درباره اتهامات و دلایل این احضار، اطلاعاتی منتشر نشده است.

بر پایه برخی گزارش‌ها در پی این احضار، نمایندگان دادگاه ویژه روحانیت او را از برگزاری نماز جمعه در روز ۲۳ دی در گالیکش منع کرده و خواستار مراجعه فوری او به دادگاه شدند.

در پی این فشارها، حامیان آقای گرگیج از روز ۲۵ دی در مقابل خانه او تجمع و شماری از آن‌ها اقدام به تحصن شبانه‌روزی در آن‌جا کرده‌اند.

در همین حال گزارش شده است که نیروهای حکومتی شامگاه ۲۷ دی اقدام به شلیک تیر هوایی با ایجاد ترس و وحشت در میان تحصن‌کنندگان کرده‌اند.

رادیوفردا به طور مستقل قادر به تایید این گزارش‌ها نیست.

مولوی گرگیج در ماه‌های اخیر به سرکوب خشونت‌آمیز معترضان واکنش نشان داده بود.

او از جمله در نماز جمعه ۱۶ دی از اعدام‌های فله‌ای و بازداشت‌ها به شدت انتقاد کرده بود. او ۱۲ مهر هم از رخدادهای جاری در کشور به‌ویژه تیراندازی نیروهای حکومتی به معترضان در «جمعه خونین زاهدان» به عنوان «فاجعه» نام برده بود.

مولوی گرگیج آذر پارسال به دلیل بیان سخنانی در نماز جمعه آزادشهر درباره ازدواج امام سوم شیعیان با شهربانو، دختر یزدگرد پادشاه ایران، از سمت خود برکنار شد.