در پی اقدام پارلمان اروپا علیه سپاه پاسداران، امامان جمعه در سراسر ایران روز جمعه به طور هماهنگ از این نیروی نظامی جمهوری اسلامی حمایت کردند.

محمدجواد علی‌اکبری، امام جمعه موقت تهران، روز جمعه، ۳۰ دی، گفت: «اقدام پارلمان اروپا هیچ ارزش و اهمیتی ندارد.»

او با این حال، بدون ارائه جزئیاتی اضافه کرد که جمهوری اسلامی در این زمینه «پاسخ‌های درخور، مناسب و قاطع خواهد داد».

همچنین ناصر کنعانی سخنگوی وزارت خارجه جمهوری اسلامی نیز در توئیتی مدعی شد سپاه «بزرگ‌ترین نهاد ضد تروریسم جهان» است.

علیرضا زاکانی شهردار تهران نیز مدعی شد: «تصمیماتی چنین نشان‌دهنده شکست اروپایی‌ها از ملت ایران است.»

او با اشاره به اعتراضات سراسری در ایران افزود: «آن‌ها در حوادث اخیر اطمینان داشتند که انقلاب اسلامی از بین می‌رود اما بار دیگر توطئه‌شان علیه انقلاب توسط مردم شکست خورد.»

جمهوری اسلامی هرگز اعتراضات سراسری مردم ایران را، چه در گذشته و چه در چهار ماه گذشته، به رسمیت نشناخته و همواره آنها را به عوامل و کشورهای خارجی ربط داده است.

در ادامه حمایت‌ها از سپاه در داخل ایران، ارتش جمهوری اسلامی نیز با انتشار بیانیه‌ای اقدام پارلمان اروپا علیه سپاه را محکوم کرد و نوشت «منسجم‌تر از گذشته، دست در دست سپاه پاسداران» دارد.

این در حالی است که پیشتر برخی از فرماندهان ارتش از سپاه پاسداران انتقاد کرده‌اند.

همچنین در پی تصویب قطعنامه‌ای در پارلمان اروپا علیه سپاه پاسداران، مردم برخی مناطق ایران شادی خود را از موافقت با تروریستی نامیدن سپاه به نمایش گذاشتند.

پارلمان اروپا روز پنج‌شنبه با تصویب بیانیه‌ای به قرار گرفتن سپاه پاسداران در فهرست گروه‌های تروریستی رای مثبت داد. پیشتر نیز در پی باخت تیم ملی فوتبال ایران در جام جهانی قطر مردم در شهرهای مختلف ایران به شادی پرداخته بودند.