با گذشت ۲۷۰ روز از ربایش عثمان مامه، شهروند اهل بوکان توسط نیروهای حکومتی، هیچگونه اطلاعاتی نسبت به وضعیتش در دسترس نیست. وی در میانه جنبش ژن، ژیان، ئازادی ربوده شد.

بر اساس اطلاع هه‌نگاو، عثمان مامه، ۵۵ ساله و اهل بوکان، مدت ٩ ماه است که توسط نیروهای حکومتی ربوده شده و تاکنون هیچگونه اطلاعی درباره سرنوشتش در دسترس نیست و پیگیری‌های خانواده‌اش در این رابطه بی‌نتیجه مانده است.

یک منبع نزدیک به خانواده عثمان مامه در این خصوص به هه‌نگاو اظهار داشت: این خانواده در آخرین تلاش برای کسب اطلاع از سلامت جانی عثمان مامه، به اداره آگاهی مراجعه کرده‌اند که مسئولان این اداره در پاسخ به درخواستشان گفتند: “امکان پیگیری تقاضا به دلیل اینکه پروند در اختیار اداره اطلاعات و اطلاعات سپاه پاسداران قرار دارد، عملا غیرممکن است و احتمالا تبعاتی نیز به همراه داشته باشد.”

 در ٩ ماهه گذشته خانواده عثمان مامه به اداره اماکن، اداره اطلاعات، اطلاعات سپاه، دستگاه‌ قضایی و زندان‌های بوکان و تمامی نهادهای قضایی و امنیتی مراجعه کرده و تاکنون هیچ‌گونه جوابی دریافت نکرده‌اند.
 

این خانواده همچنین مکررا به نهادهای دیگر حکومتی در ارومیه مراجعه کردند، اما این نهادها ربودن عثمان مامه را انکار کرده و بعضا با عبارت پرونده امنیتی است از ارائه جزئیات خودداری کرده‌ می‌کنند.

عثمان مامه تا این لحظه حتی یک تماس تلفنی با خانواده خود نداشته و خانواده وی با ترس بحران شدید روحی و روانی مواجه هستند.

قابل ذکر است که، عثمان مامه قبل از این ناپدیدسازی به عنوان کارگر در یک کارگاه پرورش مرغ در شهر دوکان اقلیم کردستان به کار اشتغال داشته است.

 عثمان مامه، اهل بوکان، شامگاه روز جمعه ٢٧ آبان ماه ۱۴۰۱ (۱۸ نوامبر ۲۰۲۲)، در حین بازگشت به منزل توسط نیروهای حکومتی مورد ربایش قرار گرفت و تاکنون سرنوشتش نامعلوم است.

هه‌نگاو با لحاظ ماده ۲ کنوانسیون حمایت از کلیه اشخاص در برابر ناپدید شدن قهری، دولت ایران را متهم به ربایش و ناپدیدسازی قهری عثمان مامه نموده و خواهان پاسخگویی جمهوری اسلامی در این خصوص و نیز دسترسی فوری به خانواده خدمات حقوقی و وکیل و نیز خدمات سلامت برای وی می‌باشد.