همایون غنی‌زاده، کارگردان شناخته‌شده تئاتر، در واکنش به حکم قضایی علیه سعید روستایی، کارگردان فیلم «برادران لیلا»، در پستی اینستاگرامی نوشته که به نظر می‌رسد این حکم «از سر استیصال» دستگاه قضایی جمهوری اسلامی صادر شده است.

او با اشاره به بخشی از این حکم مبنی بر «خودداری از ارتباط و معاشرت با اشخاص فعال در عرصه فیلمسازی در ایام تعلیق»، نوشته «به لطف خودتان بخش بزرگی از جامعه هنری دیگر جزو اشخاص فعال این عرصه محسوب نمی‌شوند لذا سعید هم کماکان می‌تواند با خیال راحت به معاشرت با گروه گسترده‌ای از دوستان بی‌کار و ممنوع‌الکار و غیرفعالش ادامه دهد.»

او افزوده از سعید خواسته بخش آخر حکم قضایی علیه خود مبنی بر گذراندن دوره فیلم‌سازی در دانشکده صدا و سیمای قم را حتماً انجام دهد و «ببیند آن پشت در کلاس‌های قم کیست؟ این دوره فیلمسازی را چه کسانی آموزش می‌دهند؟ اساتیدش چه کسانی هستند؟ از روی چه کتاب‌هایی این کار را می‌کنند؟ و بعد از گذراندن دوره بیاید و به همه ما منتقل کند.»

آقای غنی‌زاده اضافه کرده که «گذراندن این دوره می‌تواند مانند تابیدن نورافکنی باشد در زرف‌ترین و تاریک‌ترین دالان‌های فکری ایشان نسبت به هنر و فیلمسازی و منافع ملی و اخلاقی.»

صدور شش ماه حبس و دیگر احکام قضایی علیه سعید روستایی با واکنش‌های گسترده داخلی و خارجی مواجه شده است.