• در بازداشت مجدد نازیلا معروفیان، روزنامەنگار و در پی ضرب‌وشتم شدید نیروهای امنیتی بر اثر شدت جراحات؛ وی به بیمارستان منتقل شد. این روزنگار جوان اهل سقز  هشتم شهریور که فقط دو هفته  از آزادی موقت او می گذشت بار دیگر با یورش نیروهای امنیتی، مورد ضرب و شتم قرار گرفته بود. این چهارمین بار ظرف یک سال اخیر است که این روزنامه‌نگار زن مخالف حجاب اجباری بازداشت می‌شود. نازیلا معروفیان روز سه‌شنبه در یک پست توئیتری ضمن حمایت از مهدی یراحی، خواننده معترضی که اخیرا بازداشت شد، نوشته بود: «مهدی یراحی عزیزم حرف مسیر من همون نوشته ابتدای آهنگ باشکوه روسریتو شماست.»
    نازیلا از جمله روزنامه‌نگارانی بود که اخبار فعالیت های صنفی معلمان را پوشش خبری می داده است.
    یک شاهد عینی به کانال ماهی سیاه گفته است: نازیلا معروفیان روز گذشته برای چهارمین مرتبه بازداشت شد. این بازداشت همراه با توحش و ضرب و جرح بوده است.
    او را ابتدا به دادسرای ارشاد برده‌اند و در آنجا نیز مورد ضرب و شتم قرار داده‌اند. شرایط فیزیکی نازیلا به صورتی بوده است که زندان قرچک ورامین، از پذیرش او خودداری کرده است. او را به بیمارستان برده‌اند و پس از آن به زندان اوین تحویل داده‌اند. یک شاهد عینی در بیمارستان، شرایط نازیلا معروفیان را اینگونه توصیف کرده است: وحشیانه کتکش زدن. میتونم بگم لهش کردن. دستاش کاملا زخمی شده و باد کرده بود. حتی ناخن پاش کنده شده. نمی‌تونست درست راه بره و تلوتلو می‌خورد. در همون حالت می‌گفت: “بلندم کردن و کوبیدنم زمین. زدن تو سرم.”