دو روز بعد از مرگ مشکوک حسین جوجه گلوانی زندانی معترض سابق در ۹ شهریور اکنون خبر رسیده است که آرمان سنگی دیگر بازداشتی معترض چند ماه بعد از آزادی از زندان به طرز مشکوکی جان باخته است.

آرمان سنگی، زندانی سیاسی سابق اهل بانه، پس از سپری کردن دو سال زندان و در حالی که سه ماه از آزادی‌اش گذشته بود، جان خود را از دست داد. او دومین زندانی سیاسی جوان کُرد در چند روز گذشته محسوب می‌شود که پس از آزادی، جان خود را از دست می‌دهد.

بر اساس گزارش رسیده به سازمان حقوق بشری هه‌نگاو، روز شنبه ١١ شهریور ماه ١۴٠٢ (٢ سپتامبر ٢٠٢٣)، آرمان سنگی، اهل  بانه و زندانی سیاسی سابق، به شکل ابهام‌برانگیزی جانباخته است.

 به گفته منابع آگاه، آرمان سنگی، چند روز پیش به شیراز سفر کرده بود و جسد وی دو روز بعد در سوییت محل اقامتش در این شهر پیدا شده است.

پدر این زندانی سیاسی سابق، حاضر به گفتگو در مورد مرگ ناگهانی فرزند خود نشده است.

 در حالی که این جوان کُرد پیش از بازداشت و محکومیت، هیچگونه سابقه بیماری قلبی و زمینه‌ای نداشته، دلیل مرگ او “ایست قلبی” عنوان شده است.  آرمان سنگی، دو سال پیش در بهار ١۴٠٠، توسط اداره اطلاعات بازداشت و پس از محکومیت به زندان کهریزک منتقل شد. او بهار سال جاری پس از اتمام دوره محکومیت از زندان آزاد شده بود.

روز پنجشنبه ٩ شهریورماه، “حسن جوجه‌گلوانی”، زندانی سیاسی سابق اهل “پیرانشهر” چند ماه پس از آزادی به طرز مشکوکی جان خود را از دست داد و نهادهای امنیتی رژیم نیز مانع کالبدشکافی پیکر وی شدند.

نهادهای امنیتی رژیم جمهوری اسلامی مانع انتقال پیکر “حسن جوجه‌گلوانی” به پزشکی قانونی شده و خانواده این زندانی سیاسی کورد را مجبور کرده که پیکر نامبرده فورا به خاک سپرده شود.

نهادهای امنیتی رژیم علت مرگ این شهروند کورد را نیز “ایست قلبی” اعلام کرده‌اند، درحالیکه نامبرده هیچگونه سابقه بیماری قلبی نداشته است.

“حسن جوجه‌گلوانی”، یکی از اعضای بومی سپاه پاسداران بوده که در مورخ ٢٩ اردیبهشت ١٣٩٧، توسط نیروهای اطلاعات سپاه ارومیه بازداشت و سپس به اتهام “جاسوسی برای یکی از احزاب مخالف رژیم ایران” به پنج سال حبس و تبعید به زندان اردبیل محکوم شده بود.