«کسرت رسول علی» و «هیرو ابراهیم احمد» به عنوان اسطوره‌های حزب اتحادیه میهنی کردستان در کنگره پنجم این حزب انتخاب شدند.

به گزارش روداو، با اکثریت ارای اعضای کنگره پنجم حزب اتحادیه میهنی کردستان روز چهارشنبه تاریخ ۲۰۲۳/۹/۲۷ در اولین روز برگزاری این کنگره بر اساس نقش و جایگاه و مشقتهای وارد شده کسرت رسول و هیرو ابراهیم احمد به عنوان اسطوره‌های ارشد اتحادیه میهنی کردستان تعیین شدند.

کنگره اتحادیه میهنی کردستان با شرکت ۶۰۰ عضو در سالن هنر شهر سلیمانیه در حال برگزاری است که این مراسم به مدت ۳ روز ادامه خواهد داشت قرار است در این کنگره مصوبات داخلی حزب نیز اصلاح گردند و تعداد اعضای شورای رهبری این حزب از ۱۲۱ نفر به ۵۱ نقر تقلیل داده شوند.

در این کنگره علاوه بر تعیین اسطوره‌های این حزب بافل جلال طالبانی بدون رقیب و تنها کاندای رهبری نیز مجددا به عنوان رئیس اتحادیه میهنی کردستان منصوب شد.

در ضمن در واکنشی به پیام اخیر لاهور شیخ جنگی که کنگره پنجم را کودتای فرزندان مام جلال علیه مخالفین نماید، اتحادیه میهنی کردستان تهدید کرده است از این به بعد نه تنها اجازه نخواهیم داد که لاهور شیخ جنگی از نام و لوگوی این حزب استفاده کند بلکه استفاده از تصویر مام جلال نیز برای آنها ممنوع خواهد بود.

همچنین در این کنگره اعضای شورای عالی سیاسی و منافع اتحادیه میهنی کردستان انتخاب خواهند شد و انتظار می‌رود شورای جدیدی با عنوان شورای پشتیبانی بنیان نهاده شود و از تعداد اعضای دفتر سیاسی اتحادیه میهنی نیز کم شود.