حزب‌الله لبنان روز پنج‌شنبه، دوم آذرماه، اعلام کرد که حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه ایران با حسن نصرالله، رهبر حزب‌الله دیدار کرده است.

بنا بر گزارش‌ها او در این دیدار پیرامون پیگیری آتش‌بس و توقف جنگ غزه گفت‌وگو کرده و نورنیوز، نزدیک به شورای عالی امنیت ملی جمهوری اسلامی،‌ نیز نوشت که آقای امیرعبداللهیان در همین روز در بیروت در مصاحبه با تلویزیون المیادین گفته است: «اگر آتش‌بس ادامه پیدا نکند، جنگ گسترش خواهد یافت.»

او در این مصاحبه تأکید کرد: «قبلاً هشدار داده بودیم که اگر جنایات متوقف نشود دیگر گروه‌های جبهه مقاومت هم وارد نبرد می‌شوند.»

آتش‌بس چهار روزه میان گروه افراطی حماس و اسرائیل که قرار بود از روز پنج‌شنبه دوم آذر آغاز شود، در آخرین لحظه به تعویق افتاد و انتظار می‌رود که بامداد روز جمعه اجرا شود.

وزارت امور خارجه قطر که در مذاکرات بر سر این توافق مشارکت دارد، صبح پنج‌شنبه اعلام کرد که تاریخ اجرایی شدن توافق آتش‌بس «در ساعات آینده» مشخص خواهد شد.

حسین امیرعبداللهیان، وزیر خارجه ایران، روز پنج‌شنبه پس از دیدار با حسن نصرالله در لبنان، بیروت را به مقصد دوحه ترک کرد تا با مقامات قطری دیدار کند. به نوشته «نورنیوز» همزمان، دیدار با «فرماندهان» گروه‌های نیابتی ایران نیز در برنامه سفر او به قطر است.

این پنجمین سفر امیرعبداللهیان به کشور قطر پس از تصدی وزارت امور خارجه است. او در سفر قبلی خود به دوحه با اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی گروه افراطی حماس نیز دیدار و گفت‌وگو داشت.

حماس یک گروه مورد حمایت جمهوری اسلامی ایران است که ایالات متحده و اتحادیهٔ اروپا آن را گروهی تروریستی اعلام کرده‌اند.