پس از شکست های رژیم در جبهه های مختلف در غزه، یمن و ایران در مقابل امریکا و اسرائیل، شامگاه دوشنبه بیست و پنجم دی رژیم جمهوری اسلامی هولیر پاتیخت باشور کوردستان را به بهانه واهی مرکز جاسوسی اسرائیل ، مناطق پیرامونی مقر کنسولگری در حال احداث آمریکا هدف حمله موشکی قرار گرفته است.

 متأسفانه بر اساس آمار ابتدایی چهار شهروند غیرنظامی شهید و ۶  نفر دیگر مجروح شده‌اند که وضعیت برخی از مجروحان وخیم گزارش شده است.”

منابع روداو از شنیده شدن صدای بیش از 6 انفجار شدید در مناطق پیرامونی مقر کنسولگری در حال احداث آمریکا در حومه شمالی شهر هولیر خبر دادند.

به گفته این منابع این حملات موشکی پس از حملاتی پهپادی که توسط حشد شعبی صورت گرفت که لحظاتی پیش از آن مناطق مختلفی را از جمله در اطراف فرودگاه بین‌المللی هولیر هدف گرفته بود.

به گفته خبرنگار العربیه در اقلیم کردستان این حمله موشکی از مبدا استان کرمانشاه در غرب ایران صورت گرفته است.

سپاه پاسداران ایران با صدور بیانیه‌ای مسئولیت این حمله موشکی به شهر هولیر را بر عهده گرفت.

خبرگزاری ایرانی «تسنیم» همزمان با حملات پهپادی و سپس موشکی به مناطق مختلفی در هولیر در شمال عراق، بامداد سه‌شنبه 26 دی، به نقل از بیانیه شماره یک سپاه پاسداران ایران اعلام کرد که سپاه پاسداران ایران با چندین موشک بالستیک «مقرهای جاسوسی و تجمع گروهک‌های تروریستی ضدایرانی در بخش‌هایی از منطقه» را هدف قرار داده و منهدم کرده است.

رسانه‌های ایرانی از جمله «ایرنا» ویدیویی از لحظه پرتاب این موشک‌های بالستیک سپاه پاسداران از خاک ایران به سوی شهر اربیل را منتشر کردند.