لاهور شیخ جنگی، حمله شب گذشته‌ی ایران به اربیل را محکوم کرد و می‌گوید وظیفه‌ی دولت فدرال است که از این تجاوز جلوگیری کند

هوال ابوبکر استاندار سلیمانیه در بیانیه‌ای در واکنش به حملات موشکی ایران به پایتخت اقلیم کوردلان اعلام کرد، ما به نمایندگی از استانداری سلیمانیه حملات به اربیل، پایتخت اقلیم کوردستان و سایر مناطق اقلیم کوردستان را به‌شدت محکوم می‌کنیم و از احزاب سیاسی و دولت اقلیم کوردستان می‌خواهیم که صوف خود را متحد کنند.

هوال ابوبکر استاندار سلیمانیه در بیانیه‌ای اعلام کرد که از طرف استانداری حملات به اربیل و سایر مناطق اقلیم کوردستان را به‌شدت محکوم می‌کنیم، به قربانیان تسلیت می‌گوییم و برای مجروحان شفای عاجل آرزو می‌کنیم.

وی افزود: ما خواستار توقف این حملات کشورهای منطقه به اقلیم کوردستان هستیم و تصریح کرد که جنگ هیچ مشکلی را حل نخواهد کرد و تنها صلح و ثبات را از بین برده و مشکلات را بغرنج‌تر کرده و امنیت  اقتصاد منطقه را به‌طور کلی دچار خطر خواهد کرد.

استاندار سلیمانیه در پایان از احزاب سیاسی و دولت اقلیم کوردستان خواست؛ باید وحدت داخلی ایجاد کنند و از هرگونه طرفداری از هژمونی منطقه‌ای و بین‌المللی خودداری کنند.

این در حالی است که حوالی ساعت ۲۳:۳۰ دوشنبه‌شب (۲۵ دی‌ماه ۱۴۰۲) چندین موشک و پهپاد به مناطقی غیرنظامی در اربیل پرتاب شد و سپاه پاسداران ایران مسئولیت این حملات را بر عهده گرفت.

دولت اقلیم کوردستان در بیانیه‌ای اعلام کرد: «در ساعت ۲۳:۳۰ روز ۱۵ تا ۱۶ دسامبر ۲۰۲۴، سپاه پاسداران ایران چندین موشک بالستیک به سمت چندین منطقه غیرنظامی در اربیل شلیک کرد.

لاهور شیخ جنگی، حمله شب گذشته‌ی ایران به اربیل را محکوم کرد و می‌گوید وظیفه‌ی دولت فدرال است که از این تجاوز جلوگیری کند.

لاهور شیخ جنگی در پیامی گفت: حملات ناجوانمردانه به شهر عزیز اربیل که در آن غیرنظامیان کشته شدند را به شدت محکوم می کنم، به خانواده‌ی قربانیان تسلیت می گویم و برای مجروحان شفای عاجل آرزو می کنم.

وی گفت: از کشورهای همسایه می‌خواهم که به حاکمیت عراق و اقلیم کوردستان احترام بگذارند، وظیفه‌ی دولت فدرال است که از این تخلفات جلوگیری کند.

بر اساس اطلاعات سازمان ضد تروریسم دولت اقلیم کوردستان، سه پهپاد انتحاری که ائتلاف بین‌المللی علیه داعش در فرودگاه بین‌المللی اربیل را هدف قرار داده بود، ساعت ۵:٠۵ بامداد امروز خنثی شدند.

برطبق آخرین آمار، براثر حمله‌ی موشکی بالستیک شب گذشته به مناطقی در حومه‌ی شهر اربیل، پنج غیرنظامی جان‌باخته و شش غیرنظامی دیگر زخمی شدند.