کاک مسعود بارزانی رهبر پارتی دمکرات کوردستان عراق روز سه‌شنبه ۲۶دی ماه ۱۴۰۲ در پیامی حملات سپاه پاسداران و قتل‌عام مردم بی‌گناه در اربیل را محکوم کرد. سپاه پاسداران از سال ٢٠٢٠ تاکنون به بهانه‌های مختلف به اقلیم کوردستان حمله‌ می‌کند. در حمله‌ی موشکی سپاه پاسداران به مردم بی‌گناه اربیل دستکم ١١ نفر شهید و مجروح شدند

بارانی در این پیام خطاب به ملت‌های ایران گفت: ما همیشه به ملت‌های ایران احترام گذاشته‌ایم و دست دوستی و برادری به‌سوی آنها دراز کرده‌ایم. من می‌خواهم به آنها اطمینان دهم که بهانه‌هایی که مهاجمان برای جنایات خود علیه اربیل و مردم کوردستان ارائه می‌کنند، هیچ مبنایی ندارد.

پیام کاک مسعود بارزانی به این شرح است:

به نام خداوند بخشنده‌ی مهربان

همه می‌دانند که اربیل از سال ۲۰۲۰ مورد حملات موشکی و پهپادی غیرقابل‌توجیه سپاه پاسداران ایران و نیروهای متحد آن قرار گرفته است. این حملات یک بی‌عدالتی آشکار علیه مردم کوردستان است.

عاملان این جنایات و کسانی که پشت حملات به اربیل هستند به خوبی می‌دانند که تهمت‌ها، بهانه‌ها و ادعاهای آنها هیچ مبنایی ندارد و برای سرپوش گذاشتن بر مشکلات خود دست به این تجاوز و ظلم علیه اربیل و مردم کوردستان می‌زنند.

تحمل ما حدومرزی دارد، آنها در آخرین حمله و جنایت خود، شب گذشته یک خانواده‌ی بی‌گناه را در اربیل قتل‌عام کردند که ما به‌شدت آن را محکوم می‌کنیم. شکی نیست که این حمله نه شجاعت است و نه شهامت، بلکه نهایت شرمساری برای جنایت‌کاران است.

در اینجا روی سخن من با ملت‌های ایران است و ما همیشه به ملت‌های ایران احترام گذاشته‌ایم و دست دوستی و برادری به‌سوی آنها دراز کرده‌ایم. من می‌خواهم به آنها اطمینان دهم که بهانه‌هایی که مهاجمان برای جنایات خود علیه اربیل و مردم کوردستان ارائه می‌کنند، هیچ مبنایی ندارد و دور از واقعیت است. من از شما می‌خواهم که اگر مهاجمان به شما اجازه دادند، به اربیل بیایید و حقیقت را با چشمان خود ببینید و بدانید که جنایتکاران و مهاجمان چگونه در مورد  مردم کوردستان شمارا گمراه می‌کنند و ادعاهای آنها بی‌اساس است.

آنها نمی‌توانند این ظلم را برای همیشه ادامه دهند و ما نمی‌توانیم در برابر این ظلم و بی‌عدالتی سکوت کنیم.

پیام من به عاملان حملات موشکی و پهپادی ایران این است که شهادت زنان، کودکان و غیرنظامیان ما برای شما مایه افتخار نیست. آنها می‌توانند ما را بکشند اما مطمئن باشید که نمی‌توانند اراده‌ی ما را سلب کنند.

ملت کوردستان بر خدا و حقانیت آرمان خود تکیه دارد و خدا از هر ظالم و نیرویی برتر است.

مسعود بارزانی

۱۶ دسامبر ۲۰۲۴