آخرین تحولات
متا در 8 فوریه اعلام کرد که حساب‌های فیسبوک و اینستاگرام  علی خامنه‌ای را به دلیل نقض خط‌مشی محتوای خود حذف کرده است. سخنگوی متا به خبرگزاری فرانسه گفت : «ما این حساب‌ها را به دلیل نقض مکرر خط‌مشی از طرف سازمان‌ها و افراد خطرناک  حذف کرده‌ایم. سیاست رسمی متا به طور رسمی بیان میکندکه  : «در تلاش برای جلوگیری و مختل کردن آسیب‌های دنیای واقعی، به سازمان‌ها یا افرادی که مأموریت خشونت‌آمیز را ترویج می‌کنند یا درگیر خشونت هستند، اجازه حضور در پلتفرم‌های خود را نمی‌دهیم.» در حالی که رژیم ایران دسترسی شهروندان خود به شبکه های اجتماعی را مسدود میکند و استفاده از VPN را جرم تلقی میکند ، بسیاری از مقامات رژیم اغلب در همان پلتفرم هایی که ممنوع کرده اند پست می گذارند.

تحلیل تخصصی
در حالی که حذف خامنه‌ای از اینستاگرام و فیسبوک احتمالاً به دلیل نقض خط‌مشی محتوای متا رخ داده است، این یکی از آن اقدامات نادری است که هم استراتژی و هم ارزش‌های سیاست آمریکا را در خاورمیانه ارتقا می‌دهد. هیچ دلیلی وجود ندارد که چرا خامنه ای و دیگر نخبگان رژیم باید اجازه داشته باشند سخنان توهین آمیز و نفرت انگیز خود را در رسانه های اجتماعی پخش کنند و به میلیون ها نفر در خارج از کشور برسانند، در حالی که آنها آزادی بیان را در داخل ایران سرکوب می کنند و دسترسی به این سکوها را محدود و قطع کرده اند..
«در حالی که رژیم ایران فعالان مدنی را به دلیل ابراز نارضایتی خود تحت تعقیب قرار می دهد، خامنه ای و سایر مقامات ریاکارانه از پلتفرم های رسانه های اجتماعی برای گسترش نفرت و اطلاعات نادرست سوء استفاده می کنند. X باید حساب‌های خامنه‌ای را پیگیری و برای همیشه تعلیق کند تا بازوی تبلیغاتی رژیم را بیشتر منزوی کند و از انتشار روایت‌های خطرناک جلوگیری کند.»

خامنه ای نفرت پراکنی و انتشار اطلاعات نادرست آنلاین
خامنه ای سابقه اشاعه نفرت و یهودستیزی در شبکه های اجتماعی مختلف به زبان های مختلف را دارد. در 7 اکتبر، خامنه ای ویدئویی از فرار کنندگان کنسرت فستیوال نوا اسرائیل از دست نیروهای حماس را در حساب X خود منتشر کرد . وی در توضیح آن نوشت: انشالله سرطان رژیم غاصب صهیونیستی به دست ملت فلسطین و نیروهای مقاومت در سراسر منطقه ریشه کن خواهد شد. در سال 2020، اینستاگرام به طور موقت حساب فرانسوی زبان خامنه ای را پس از اینکه انکار هولوکاست را با توهین به پیامبر اسلام یکی دانست، تعلیق کرد . در سال ۲۰۱۹، خامنه‌ای یک سری پست در X در حمایت از راجر گارودی، منکر فرانسوی هولوکاست منتشر کرد .
تهران هرکسی را که مطالبی در انتقاد از رژیم منتشر کند به شدت مجازات می کند. به عنوان مثال، خبرگزاری فعالان حقوق بشر گزارش داد که نیروهای امنیتی ایران دست کم 76 کاربر شبکه های اجتماعی را دستگیر و 108 نفر دیگر را به اتهام ” انتشار محتوای توهین آمیز و ضد رژیم آنلاین” در پی دو بمب گذاری انتحاری داعش که منجر به کشته شدن 94 ایرانی در جریان برگزاری سالگرد کشته شدن قاسم سلیمانی، احضار کردند.