حماس اعلام کرد که آنها نسبت به پیشنهادات جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا در مورد آتش‌بس دائمی و تبادل اسرا بین این جنبش و اسرائیل نگاه مثبت دارند.

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین «حماس» با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که از پیشنهادات ارائه شده از سوی اسرائیل و اعلام شده توسط جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا در خصوص «آتش‌بس دائمی، خروج نیروهای اشغالگر از نوار غزه، بازسازی شهر و تبادل اسرا» استقبال کنند.

حماس در درباره اعلام پیشنهاد آتش‌بس 3 مرحله‌ای جدید جو بایدن در نشست خبری در کاخ سفید گفت: «نگرش و نظر آمریکا در عرصه بین‌المللی و منطقه‌ای مبنی بر اینکه جنگ غزه باید پایان یابد، این نتیجه عزم افسانه‌ای مردم ما و نیروهای قهرمان مقاومت است».

در این بیانیه تاکید شده است که حماس آماده است به هر پیشنهادی مبنی بر «آتش‌بس دائمی، خروج کامل ارتش اسرائیل از غزه، بازسازی شهر، بازگشت آوارگان به خانه‌های خود و تبادل جدی اسرا» پاسخ سازنده و مثبتی نشان می‌دهد.

گفتنی است، بایدن در سخنرانی خود در کاخ سفید اظهار داشت که اسرائیل پیشنهاد آتش‌بس جدیدی شامل 3 مرحله‌ای ارائه کرده است که در روند مرحله اول، آتش‌بس 6 هفته‌ای، خروج اسرائیل از نوار غزه و تبادل برخی اسرا بین طرفین خواهد بود.