به گزارش کردپرس، واژگون شدن قایق مهاجران در جنوب ایتالیا در هفته گذشته، که بیشتر آنها کرد بودند- بار دیگر نشان داد که گروههای قاچاق مهاجران به کشورهای اروپایی، در قبال دریافت مبالغ هنگفتی که از مهاجران دریافت می کنند کمترین اهمیتی به سلامتی آنها در جریان سفر پر خطر مهاجرت به غرب اروپا می دهند.

خبرگزاری آسوشیتدپرس در گزارشی از وضعیت نامناسب مهاجران خاورمیانه بویژه کردهای عراق در کمپ های مهاجران در فرانسه خبر داده است. به همین دلیل، مهاجران اکنون بیشتر خواهان رسیدن به خاک انگلیس از طریق قایق هستند.

آسوشیتدپرس در گزارش خود، نقش گروههای کرد عراقی قاچاق مهاجران به اروپا در انتقال غیرقانونی این افراد به انگلیس و فرانسه را مهم ارزیابی کرده است. این خبرگزاری ادعا کرده است که اکثر گروههای مافیایی قاچاق مهاجران کردهای عراق هستند.

بر اساس این گزارش، از هر نفر از مهاجران برای انتقال آنها بین 1000 تا 1500 دلار دریافت می شود. دریافت گروههای قاچاق مهاجران به انگلیس و فرانسه ماهانه حدود یک میلیون دلار تخمین زده شده است.

بر اساس گزارش وزارت کشور انگلیس، فقط در 5 ماه اول سال 2024 بیش از 12000 مهاجر غیرقانونی توانسته اند وارد خاک این کشور شوند. آسوشیتدپرس از هجوم مهاجران به غرب اروپا در سال جاری خبر داده و گفته است بحران ورود مهاجران به اروپا چیزی شبیه به موج ورود مهارجان به اروپا در سال های 2015 و 2016 اس