علیرغم عجز و ناله و التماس های خامنه ای و تلاشهای گسترده باندهای مختلف اصول گرایان و ورود فعال اکثریت اصلاح طلبان به صحنه گرم کردن تنور انتخابات، مردم از پیمان خود با پیام جنبش زن زندگی آزادی که «نه»  به کلیت جمهوری اسلامی است، پا پس نکشیده و با تحریم انتخابات و حضور نیافتن پای صندوق های رای، پاسخی قاطع  و دندان شکن به خامنه ای و نوچه های اصول گرا و اصلاح طلب او دادند.

اصلاح طلبان که علیرغم ادعاهای اصلاح طلبی، موضع گیریها و فعالیت هایشان عمدتا نه در جهت «اصلاح» نظام که در جهت «صلاح» نظام است و همیشه در بزنگاهها و در مقاطعی که رژیم در تنگنا و زیر ضربات مردم قرار گرفته به یاری خامنه ای شتافته  و مردم را در برابر خشونت ها و سرکوب سگ های هار خامنه ای تنها گذارده اند، اینبار هم مثل همیشه شال و قبا و عمامه و کت و شلوار کرده اند و میمون سیرک انتخاباتی خامنه ای شده اند.

جیغ و دادها و گلو پاره کردنهای افرادی نظیر ظریف در داخل و استدلالات بی مایه و مضحک اصلاح طلبانی چون ابراهیم نبوی در خارج، نه تنها اکثریت مردم ایران که حتی بخشی از دوستان اصلاح طلبشان را هم نتوانست به پای صندوق های خدعه و نیرنگ خامنه ای بکشاند.

اگر خوش بین و کمی هم ساده لوح باشیم و ارقام اعلام شده توسط رژیم را باور کنیم که بسیاری آنرا سه برابر آمار واقعی می دانند، باز نتیجه این رای گیری، چیزی نیست به جز پیروزی مردم معترض و شکست تلاشهای اصول گرایان و اصلاح طلبان. بگونه ای که خامنه ای آنرا برخلاف انتظار می داند و آشکارا از آن دلخور است.

خامنه ای با شامه قوی ضد انقلابی، در بزنگاهها و در مقاطعی که نظام در خطر است، از یکطرف خطر را به درستی احساس و از سوی دیگر شیوه مقابله با آنرا منطبق با شرایط برنامه ریزی می کند. فرو رفتن بیش از پیش نظام در باطلاق ناکارامدی ها، عدم مشروعیت ها و انزوای جهانی و تشدید  روزافزون این بحرانها در مدت کوتاه ریاست جمهوری رئیسی، خامنه ای را متقاعد ساخت تا اینبار سیرک انتخاباتی را با اجازه ورود دادن به مهره ای از اصلاح طلبان که بینهایت بی خطر و سرتاپا مطیع است، گرم نگه دارد و نتیجه نهایی آنرا هم خود رصد کند.

مردم ایران رژیم خامنه ای را سه طلاقه کرده اند و محلل پزشکیان هم این عروس را به خانه برنخواهد گرداند. این تلاش در گام اول با شکست مواجه شده است و در ادامه هم جز شکست چیزی در بر نخواهد داشت. تلاشهای اصلاح طلبان در جهت سیاه و سفید جلوه دادن جلیلی و پزشکیان و کشاندن مردم به پای صندوقها همچون دور اول بی نتیجه خواهد بود.

کارنامه زندگی سیاسی و گفته ها و اعمال هر دو کاندیدا و بخصوص تاکیدهای اخیر پزشکیان در مناظره های انتخاباتی بر سرسپردگی کامل به خامنه ای و اجرای بی چون و چرای دستورات او، خامنه ای را در مقابل انتخابی آسان و بدون ریسک قرار داده است. انتخابی که شاید در هیچیک از ادوار انتخابات ریاست جمهوری گذشته، برایش تا این حد بدون هزینه نبوده است. انتخاب هر کدام از این دو کاندیدای باقیمانده برای او بسیار کم اهمیت تر از میزان مشارکت مردم در انتخابات است. هدف اصلی و آرزوی خامنه ای در این دوره از انتخابات و بویژه در دور دوم آن، کشاندن بیش از پیش مردم به پای صندوق ها است. چیزی که شاید در یک قرارداد نوشته نشده، بین خامنه ای و پزشکیان بسته شده تا پزشکیان همانگونه که آشکارا به زبان آورد، برای کشاندن مردم به پای صندوق ها به صحنه آمده باشد و خامنه ای هم قول داده باشد که بین انتخاب جلیلی و پزشکیان فرقی قائل نشود.

 اکنون به درستی می توان دید نقش اصلاح طلبان در لولو نشان دادن جلیلی، و امیرکبیر و مصدق نشان دادن پزشکیان تا چه میزان در جهت خواسته خامنه ای و نهایتا نجات رژیم از منجلاب هولناک عدم مشروعیت است.

بیشک مردم ایران فریب دسیسه خامنه ای و اصلاح طلبان را نخواهند خورد و برای انتخاب یکی از دو لولو به پای صندوق رای نخواهند رفت. آنها ۴۵ سال است که پیگیرانه در حال مبارزه با دیو جمهوری اسلامی هستند و بویژه بعد از جنبش عمیق، آگاهانه و رادیکال زن زندگی آزادی فریب لولو تراشی های اصلاح طلبان که خود بخشی از این رژیم و بازیگر نقش محلل آن هستند، را هم نخواهند خورد. مردم با صدای بلند فریاد می زنند و به جلیلی و پزشکیان و خامنه ای و به کلیت رژیم نه می گویند.

اخبار روز