پس از آنکه رئیس کمیسیون عالی مستقل انتخابات عراق، اعلام داشت که ۲۵ سپتامبر تبلیغات انتخاباتی آغاز خواهد شد و تا ۱۵ ماه اکتبر ادامه خواهد داشت، اتحادیه میهنی کردستان و حزب دمکرات در شعار های انتخاباتی خود به صورت یک نیروهای برخورد می کنند که تا به حال حکومت در دست دیگران بود که حریم کردستان از نظر اقتصادی، ملی و سیاسی در حال سقوط است. یکیتی و پارتی که در طول تمام دوران درست شدن حریم کردستان در قدرت بوده اند هیچ اشتباهی ر ا به گردن نمی گیرند. شاید آنها مردم باشور کردستان که تحمل همه بدبختی ها را کرده اند تا رهبران دو حزب جیبهایشان پر و ثروت انباشته در خارج کشور و بانگ های اروپا و امریکا داشته باشند به خاطر سکوت مقصر می دانند و حال در نقش یک اپوزیسیون ساسی وارد معرکه نمایش انتخابات شده اند.

مشاجره‌ای بین مسرور بارزانی و قباد طالبانی در جلسه هیئت وزرا بر سر موضوع “پایان دادن به وضعیت” به وجود آمد. در این رابطه به گزارش دراو میدیا به گفته یکی از حاضرین در جلسه امروز هیئت وزرا، مسرور بارزانی در پایان جلسه اظهار داشته که نمی‌داند آیا برادران (اشاره به حزب اتحادیه میهنی کردستان) به ما پایان می‌دهند یا به سلیمانیه. قباد طالبانی در پاسخ گفته است: “ما به شما پایان می‌دهیم، پایانی به 11 کرسی و دزدی‌هایتان.”

این مشاجره در حالی رخ داده که امروز قباد طالبانی، معاون نخست‌وزیر، کاور صفحه شخصی خود را در فیسبوک تغییر داده و نوشته: “به حاکمیت خودسرانه پایان می‌دهیم.”

در پاسخ به این پست، پیشوا هورامانی، سخنگوی دولت اقلیم، در بخش نظرات نوشته: “جناب آقای قباد، ما همچنان در جلسه هیئت وزرا هستیم و شما به عنوان معاون نخست‌وزیر در این دولت حضور دارید، پس منظورتان از این حاکمیت کدام است؟ آیا منظور همان جلسه‌ای است که هم‌اکنون در آن هستیم یا به حکومتی دیگر اشاره دارید؟ بهتر بود حداقل بعد از این جلسه کاور صفحه خود را تغییر دهید.”

خنده دار این است که یکیتی خود یکی از پایه های حکومت در این سالها بوده است چطور آنها “به حاکمیت خودسرانه پایان می‌دهیم.”

حزب دمکرات کردستان در مراسمی رسمی با شرکت مسعود بارزانی رئیس این حزب و نچیروان بارزانی و مسرور بارزانی معاونان رئیس حزب، کارزار انتخاباتی خود را با شعار چهار واژەای “آرامش، آبادانی، همبستگی و مقاومت” آغاز کرد.

بە گزارش وبسایت اربیل روز، چهارشنبه ۲۵ سپتامبر ۲۰۲۴، با حضور  مسعود بارزانی، رهبر حزب دمکرات کردستان؛ نچیروان بارزانی و مسرور بارزانی، معاونین رئیس حزب و صدها عضو و هوادار حزب، مراسم آغاز تبلیغات انتخاباتی “فهرست ۱۹۰ حزب دمکرات کردستان” در شهر اربیل برگزار شد.

در این مراسم، حزب دمکرات کردستان به‌صورت رسمی کاندیداهای خود را برای انتخابات دوره ششم پارلمان اقلیم کردستان معرفی کرد و شعار آن “آرامش، آبادانی، همبستگی و مقاومت” است.

شعارهای اتحادیه میهنی کردستان در تبلیغات انتخاباتی پارلمان کردستان

شعارهای اتحادیه میهنی کردستان در تبلیغات انتخاباتی پارلمان کردستان

شعارهای اتحادیه میهنی کردستان در تبلیغات انتخاباتی پارلمان کردستان به این شرح است:

به آنچه می‌گویم عمل خواهم کرد

تنها با نیروی بزرگی چون اتحادیه میهنی کردستان تغییرات اساسی صورت می‌گیرد

به حکومت استبدادی پایان می‌دهیم

آرای خود را به بازویی قدرتمند برای یک تغییر بزرگ بدل خواهیم کرد

با شما مسیر حکمرانی را اصلاح خواهیم کرد

پیش به سوی یک اقلیم قدرتمند و دادپرور