فیگن یوکسک‌داغ، رئیس مشترک پیشین حزب دموکراتیک خلق‌ها (HDP)، از اتهامات خود در پرونده‌ای که به دلیل سخنرانی‌اش در حمایت از آزادی عبدالله اوجالان در سال ۲۰۱۵ علیه او گشوده شده بود، تبرئه شد.

دادگاه کیفری استانبول، فیگن یوکسک‌داغ، رئیس مشترک پیشین حزب دموکراتیک خلق‌ها (HDP)، را در پرونده ای مربوط به سخنرانی‌اش در ۱۵ فوریه ۲۰۱۵ که در آن خواستار آزادی عبدالله اوجالان، رهبر PKK شده بود، تبرئه کرد. این پرونده که در سال ۲۰۱۶ به اتهام «تبلیغ برای سازمان تروریستی» علیه او باز شده بود، پس از اعتراض وکلایش به دیوان عالی کشور، با نقض حکم اولیه به دادگاه محلی بازگشت و در نهایت به تبرئه یوکسک‌داغ منجر شد.

فیگن یوکسک‌داغ، رئیس مشترک پیشین HDP، در پرونده مربوط به درخواست آزادی برای عبدالله اوجالان، رهبر PKK، تبرئه شد. این پرونده که رسیدگی به آن در سال ۲۰۱۶ در شعبه ۲۲ دادگاه کیفری سنگین استانبول آغاز شده بود، یوکسک‌داغ دا به اتهام «تبلیغ برای سازمان تروریستی» محکوم کرده بود. با این حال، دیوان عالی کشور پس از اعتراض وکلای او، حکم را به دلیل عدم وجود عناصر جرم مذکور نقض کرد و پرونده را به دادگاه محلی بازگرداند. در نهایت، شعبه ۲۲ دادگاه استانبول امروز حکم تبرئه یوکسک‌داغ را صادر کرد.

یوکسک‌داغ در سخنرانی مورد بحث، به دفاع از آزادی عبدالله اوجالان پرداخته و تأکید کرده بود که آزادی اوجالان با آزادی همه مردم ترکیه مرتبط است. او گفته بود که سیاست‌های اسارت و سرکوب باید پایان یابد و این‌که تنها راه دستیابی به آزادی، پیروی از دیدگاه‌های اوجالان برای برقراری صلح و دموکراسی است.