بافل جلال طالبانی، رئیس اتحادیه میهنی کردستان در دومین مراسم کارزار تبلیغات انتخاباتی لیست 129 و کاندیداهای آن در حلبچه ضمن دعوت کردن مسرور بازانی و سایر سران اقلیم کردستان برای انجام یک مناظره، بر شعار اتحادیه میهنی تأکید کرد و گفت: «به دولت تحمیلی پایان می‌دهیم». در این رابطه پیشوا هورامانی سخنگوی دولت اقلیم کردستان در صفحه شخصی خود نوشت: «دعوت شما برای مناظره با کاک مسرور پذیرفته نشد». وی تصریح کرد: «اگر خودت و کاک قباد طالبانی به اربیل بیایید، شاید به عنوان احترامی که برای معاون خود قائل است، با شما دست بدهد، اما من قول همین را هم نمی‌دهم».

بافل جلال طالبانی بیان کرد: «تنها حزبی که برای تمامی مناطق کردستانی مبارزه می‌کند، اتحادیه میهنی کردستان است، 17 سال است که دولت و پست نخست وزیری در اختیار یک حزب و خاندان است».

وی افزود: «ما به این دولت پایان نمی‌دهیم بلکه آن را ساقط می کنیم، اکنون دیگر هیچ مشکلی نداریم و هرگز مانند اکنون دارای اتحاد و همصدایی نبوده‌ایم».

رئیس اتحادیه میهنی کردستان در بخش دیگری از سخنانش اضافه کرد: «همه جاهایی که ضد دین و مذهب بودند را از میان برچیدیم، دین ملت کرد اسلام است و ما هرگز ماموستایان دینی را مجبور به گفتن چیزی نمی‌کنیم، همه کسانی را که ضد دین سخنرانی می کردند را اخراج کردیم، ملایان رهبران ما باشند، ما هم از آن‌ها پیروی می‌کنیم».

بافل جلال طالبانی تصریح کرد: «آنها می خواهند از طریق بانکهای خودشان پول حقوق کارمندان را واریز کنند تا از این طریق برای خود کسب سود کنند».

وی در پایان سخنانش تأکید کرد: «ما می‌خواهیم برنامه و راه مام جلال را ادامه دهیم».