علی حمه صالح، رئیس موضع میهنی کردستان اظهار داشت: اتحادیه میهنی و حزب دمکرات کردستان قدرتمند نیستند بلکه دو ظالم‌اند که از اراده مردم هراس دارند.

علی حمه صالح، رئیس موضع میهنی کردستان در مراسم کارزار تبلیغاتی و معرفی کاندیداهای انتخاباتی حزبش بیان کرد: «اتحادیه میهنی و حزب دمکرات کردستان ۳۳ سال است که با هم مشغول ظلم و ستم، قاچاق و غارت زمینها، تقسیم شیرینی نفت و خارج کردن ثروت این خاک هستند، حالا می‌خواهند با یک ماه جنگ ساختگی، فضاحت حکمرانیشان را از یاد مردم کردستان ببرند».

وی اضافه کرد: «حزب دمکرات کردستان و مقامات آن از طریق زمین، نفت، خاک اربیل و دهوک، گمرک و تجارت سیگار و مواد مخدر صاحب میلیاردها دلار شدند، درحالی که مردم گرسنه، فقیر و بدون امکانات هستند، معیشت مردم برای آنها اهمیتی ندارد بلکه فقط می‌خواهند دلار، بانک، کانال ماهواره ای و چیزهای بسیار دیگر داشته باشند».

علی حمه صالح تصریح کرد: «مقامات حزب دمکرات کردستان به تجارت نفت راضی نشده و اکنون با تولید گازهای سمی می خواهند مردم اربیل را به سرطان مبتلا کنند تا از تجارت داروهای سرطان نیز کسب سود کنند».

رئیس لیست موضع میهنی همچنین افزود: «اتحادیه میهنی کردستان ۳۳ سال است که در فروش نفت، تقسیم درآمدهای داخلی و حزبی کردن نهادهای دولت با حزب دمکرات کردستان شریک است، اکنون که بازه زمانی تبلیغات انتخاباتی است، آنها مشغول قاچاق مرغ، خیار، روغن، جگر و سیگاراند و با پول قاچاق درحال خریدن اراده مردم، رسانه ها و املاک عمومی هستند».

وی در ادامه گفت: «اتحادیه مینی و حزب دمکرات کردستان قدرتمند نیستند بلکه دو ظالم‌اند که از اراده مردم هراس دارند، آنها محله به محله و از این اداره به آن اداره به دنبال کارت رای می‌گردند، آنها تهدید به اخراج می‌کنند که این هم از صفات ظالم است».