در حالی که رهبری حزب دمکرات کردستان، متن یک مکالمه تلفنی بین بافل طالبانی و قباد طالبانی را به عنوان “مدرک” منتشر کرده و با استناد به آن به رهبری جدید اتحادیه و به‌ویژه به فرزندان مام جلال اشاره کرده است. در این بیانیه آمده است: «بافل و قباد در مکالمه‌ای که بین آن‌ها صورت گرفته، از نقشه‌های شوم خود علیه کردستان، دموکراسی، خانواده شهدا و پیشمرگان قهرمان سخن می‌گویند. قباد طالبانی در پاسخ به حزب دمکرات کردستان اعلام کرد حزب دمکرات کردستان چون این بار نمی‌تواند تقلب کند، بنابراین دست به جعل صدای من آقای بافل طالبانی زده است.

قباد طالبانی عضو دفتر سیاسی اتحادیه میهنی کردستان در «سَنگَسر» در پاسخ به اظهارات حزب دمکرات کردستان اعلام کرد حزب دمکرات کردستان خوب می‌دانست که قادر به انجام تقلب انتخاباتی در این دوره نیست بنابراین دست به جعل صدای ما زده است واضح است که این صدا، صدای اصلی ما نیست.

وی افزود: جعل صدای من و آقای بافل طالبانی نشان دهنده این است که حزب دمکرات کردستان بازنده و شکست خورده و ترسیده است، این حزب روحیه خود را در انتخابات از دست داده است، از این رو به ناچار دست به چنین کاری زده است.

قباد طالبانی تصریح کرد: ملت ما هوشیارتر از آن است که به چنین اقداماتی باور داشته باشند.

حزب دمکرات کردستان از طریق کمیسیون عالی انتخابات خود بیانیه‌ای با استناد به صدایی که -هنوز اصالت یا عدم صحت آن مبهم است- از بافل طالبانی و قباد طالبانی منتشر کرد به گفته قباد طالبانی این یک اقدام حقیرانه جعلی است رسانه رسمی حزب اتحادیه میهنی کردستان نیز با کوتاهترین جمله پاسخ داد و اعلام کرد به خدا قسم هوش مصنوعی هم به دادتان نمی‌رسد.

کمیسیون عالی حزب دمکرات کردستان از جعل ۱۰۰ هزار رای، با همکاری حشدالشعبی برای حزب اتحادیه میهنی کردستان خبر داد.

به گزارش رسانه خبری دیپلماتیک، در بیانیه کمیسیون عالی حزب دمکرات دمکرات کردستان آمده است به گفته رسانه‌های حزب دمکرات کردستان، با حمایت ریان کلدانی دبیر کل جنبش بابیلون و قیس خزعلی دبیرکل عصایب اهل حق، برای ۱۰۰ هزار نفر از اعضای حشدالشعبی کارت هویتی جعلی به جای کسانی که در انتخابات شرکت نمی‌کنند، صادر شده است.

در این بیانیه آمده است: «همان‌طور که می‌دانید، ما به‌عنوان حزب دمکرات کردستان، از تصمیمات دادگاه فدرال عراق در خصوص روند برگزاری انتخابات در چندین نقطه نگران بودیم. البته نگرانی‌های ما بر اساس اطلاعات موجود بود، اما در آن زمان مدرکی در دست نداشتیم. اکنون که مدارک در اختیار داریم، نگرانی‌ها و اطلاعات خود را تأیید می‌کنیم.»

رهبری حزب دمکرات کردستان، متن یک مکالمه تلفنی بین بافل طالبانی و قباد طالبانی را به عنوان “مدرک” منتشر کرده و با استناد به آن به رهبری جدید اتحادیه و به‌ویژه به فرزندان مام جلال اشاره کرده است. در این بیانیه آمده است: «بافل و قباد در مکالمه‌ای که بین آن‌ها صورت گرفته، از نقشه‌های شوم خود علیه کردستان، دموکراسی، خانواده شهدا و پیشمرگان قهرمان سخن می‌گویند. آن‌ها تلاش دارند با دسیسه‌چینی و طراحی نقشه‌های ساختگی، با بی‌شرمی تمام به شهدا، خانواده‌های سربلندشان، پیشمرگان قهرمان و رأی‌دهندگان عزیز توهین کنند. هدف آن‌ها این است که با نقشه‌ها و دسیسه‌های خود، فرآیندی دموکراتیک مانند انتخابات را به آشوب بکشند و آن را ناخوشایند کنند.»

بر اساس ادعای مطرح شده، با این ۱۰۰ هزار رای تقلبی که برای اتحادیه میهنی کردستان درست شده است این حزب قادر خواهد بود هفت تا هشت کرسی در سلیمانیه به دست آورد. کارتهای ملی این ۱۰۰ هزار نفر از بغداد به استانهای سلیمانیه و حلبچه انتقال داده شده‌اند و در میان شهرهای این استان تقسیم شده‌اند