عبدالله اوجالان، رهبر حزب کارگران کردستان (PKK)، پس از ۴۳ ماه بی خبری مطلق، در دیداری که با برادرزاده‌اش عمر اوجالان داشت، پیامی برای مردم فرستاده و تأکید کرد که در صورت فراهم شدن شرایط، می‌تواند روند حل مسئله کُرد را از زمینه خشونت و درگیری به عرصه سیاسی و حقوقی منتقل کند.

عبدالله اوجالان که در زندان فوق امنیتی جزیره امرالی در شرایط انزوای اجباری نگهداری می‌شود، پس از ۴۳ ماه موفق به دیدار با عمر اوجالان، نماینده حزب دموکراسی و برابری خلق‌ها (DEM Parti) از ریحا (اورفا) شد.

عمر اوجالان نماینده پارلمان ترکیه از شهر رحا پیام عبدالله اوجالان رهبر زندانی پ ک ک را منتشر کرد. عمر اوجالان گفت: «من در ۲۳ اکتبر در زندان جزیره امرالی با آقای اوجالان ملاقات داشتم. این دیدار در چارچوب یک ملاقات خانوادگی برگزار شد. در این دیدار آقای اوجالان در مورد وقایع کلی سیاسی صحبت کرد و از من خواست تا این پیام را با افکار عمومی در میان بگذارم: «’انزوای تحمیلی ادامه دارد. اگر شرایط مهیا شود، توان نظری و عملی را دارم که این جریان را از زمین جنگ به عرصه حقوقی و سیاسی سوق دهم.’ شرایط سلامتی ایشان مساعد بود. به همه سلام رساندند.»