نیروهای آسایش کردستان سوریه با انتشار آمار حملات روز شنبه ارتش ترکیه اعلام کردند که این منطقه ۹ بار با پهپاد و بیش از ۱۳۰ بار با خمپاره و توپخانه هدف حمله قرار گرفت که در نتیجه این حملات ۱۱ شهروند نیز مجروح شدند.

نیروهای امنیت داخلی مدیریت خودگردان شمال و شرق سوریه(آسایش) با انتشار بیانیه‌ای آمار حملات روز شنبه ۲۶ اکتبر ارتش ترکیه به شهرها و مناطق شمال و شرق سوریه را اعلام کردند و تاکید کردند که مناطق شمال و شرق سوریه در این روز ۹ بار با هواپیمای بدون سرنشین مسلح و بیش از ۱۳۰ بار با خمپاره و توپخانه هدف حمله قرار گرفت که در نتیجه این حملات ۱۱ شهروند نیز مجروح شدند.

مرکز رسانه‌ای نیروهای آسایش کردستان سوریه در بیانیه خود که در وبسایت رسمی این نیروها منتشر شد آمار حملات صبح روز شنبه ۲۶ اکتبر ارتش ترکیه به مناطق و شهرهای شمال و شرق سوریه را اعلام کرد.

بر اساس آمار منتشر شده از سوی این مرکز ، بیشتر حملات توپخانه‌ای روز شنبه بی‌ هدف بوده‌اند و توپ‌های بسیاری به روستاها و محله‌های مسکونی اصابت کرده اند.

این مرکز تصریح کرد که ساعت ۸:۴۰ صبح شنبه یک فروند پهپاد، مرکز پلیس نظامی در محله میسلون قامشلو را بمباران کرد.

همچنین پهپادهای ارتش ترکیه ۳ بار مرکز نیروهای آسایش در شهر عامود را بمباران کردند که در نتیجه آن ۳ تن از نیروهای آسایش و ۴ غیرنظامی مجروح شدند.

ارتش ترکیه همچنین با پهپاد ایستگاه نفت روستای گره‌زیرو در منطقه کوچرات و کارخانه پنیر و ماست دیرک را بمباران کرد که در نتیجه این حملات نیز ۳ کارگر مجروح شدند.

همچنین شهرها و روستاهای تربسپیه، تل‌تمر، زرگان، دیرک، عین‌عیسی و حومه آنها هدف قرار گرفتند.

روستاهای منبج نیز از شمال تا غرب از صبح شنبه هدف حمله قرار گرفتند که در نتیجه یک کودک در روستای کاوکلی منبج مجروح شد. در روستای چلبیه در جنوب کوبانی نیز پهپادهای ترکیه شرکت فرانسوی لاوراژ را بمباران کردند.

ارتش ترکیه همچنین شهر تل رفعت و روستاهای اطراف آن در کانتون شهبا را با بیش از ۶۰ گلوله خمپاره و توپخانه هدف قرار داد.

بر اساس بیانیه مرکز رسانه‌ای آسایش، شهرها و مناطق مختلف شمال و شرق سوریه در روز شنبه در مجموع ۹ بار با پهپاد بمب افکن و بیش از ۱۳۰ بار نیز با گلوله خمپاره و توپخانه هدف قرار گرفتند.