«مظلوم کوبانی» فرمانده کل SDF با تاکید بر هدف قرار دادن غیرنظامیان توسط ترکیه، اعلام کرد که اگر حملات ترکیه ادامه یابد آنها نیز پاسخ خود به این حملات را گسترش خواهند کرد.

«مظلوم کوبانی» فرمانده کل نیروهای سوریه دموکراتیک با بیان اینکه ترکیه غیرنظامیان را هدف قرار می‌دهد، اعلام کرد که اگر حملات ترکیه ادامه یابد آنها نیز پاسخ خود به این حملات را قویتر خواهند کرد.

به نوشته آژانس خبری هاوار، «مظلوم کوبانی» فرمانده کل SDF درباره حملات ارتش ترکیه به شمال و شرق سوریه پس از حمله ۲۳ اکتبر در آنکارا گفتگویی انجام داد.

«مظلوم کوبانی» با بیان اینکه ارتش ترکیه از ۴ روز گذشته به صورت «وحشیانه» به منطقه شمال و شرق سوریه حمله کرده است، افزود: «در این حملات نهادهای مدیریت خودگردان و غیرنظامیان هدف قرار گرفته‌اند.»

مظلوم کوبانی در ادامه از کشته شدن ۱۷ تن از جمله ۱۵ غیرنظامی و مجروح شدن ۴۸ تن از جمله ۳۹ غیرنظامی در حملات ترکیه خبر داد و تصریح کرد: «ترکیه این حملات را با هدف از بین بردن مدیریت خودگردان انجام می‌دهد، ۵ سال از حملات ترکیه می‌گذرد و این حملات اجتناب ناپذیر است. هدف این است که مردم ما مهاجرت کنند اما ارتش ترکیه در این ۵ سال نتیجه‌ای نگرفته است و نمی‌تواند دوباره نیز به نتیجه برسد.»

نیروهای SDF علاقه‌ای به حمله ندارند

کوبانی با بیان اینکه حملات برای از بین بردن ثبات منطقه صورت می‌گیرند، ادامه داد: «حملات در منطقه تنها علیه نیروهای SDF نیست. این حملات نه تنها برای ما نگران کننده است بلکه برای کشورهایی که با ما تجارت و ائتلاف می‌کنند از جمله روسیه نیز نگران کننده است.»

کوبانی با بیان اینکه ترکیه حمله علیه تأسیسات صنایع هوافضای ترکیه (TUSAŞ) را بهانه کرده است، ادامه داد: « ترکیه مدعی است که افراد حمله کننده از سوریه به ترکیه رفته‌اند. نیروهای ما هیچ ارتباطی با این حمله ندارند و هیچ حمله‌کننده‌ای از خاک سوریه وارد ترکیه نشده است. دولت ترکیه نمی‌تواند این را ثابت کند. ما تصمیم گرفتیم به خاک ترکیه و کردستان ترکیه حمله نکنیم و  در خاک سوریه تنها عملیات انجام دهیم. بیشتر اوقات خواهان حل مشکلات خود از طریق گفتگو به ویژه با ترکیه هستیم اما این حملات به تلاش‌های گفتگوی ما آسیب می‌زند. اگر این حمله ادامه یابد ما پاسخ خود را در برابر حملات گسترش خواهیم داد.»

مظلوم کوبانی در پایان تاکید کرد: «مردم شمال و شرق سوریه باید مبارزات خود را افزایش دهند و به مواضع مسالمت آمیز خود در برابر این حملات ادامه دهند. ما به عنوان SDF هر کاری را که لازم باشد برای حفاظت از قلمرو خود انجام خواهیم داد.»