بنیاد ستار بهشتی روز شنبه به رادیوفردا خبر داد که گوهر عشقی، مادر ستار بهشتی، همراه با دختر، داماد و دو نوه خردسالش، جمعه شب پس از دو روز نگهداری در خانه امن وزارت اطلاعات و بازجویی چند ساعته آزاد شدند.

در خبری که به طور اختصاصی به دست رادیوفردا رسیده بود، خانم عشقی، سحر بهشتی، مصطفی اسلامی، همسر او، و دو فرزند کوچک‌شان چهارشنبه شب به دست ۵۰ مامور وزارت اطلاعات بازداشت شده بودند.

بنیاد ستار بهشتی روز شنبه همچنین خبر داد که ماموران از گوهر عشقی و خانواده او خواسته‌اند که به کار این بنیاد پایان دهد، اما خانم عشقی به شدت با این خواسته مخالفت کرده است.

بازداشت خانواده ستار بهشتی در حالی رخ داد که قرار بود روز پنج‌شنبه گذشته به دعوت این بنیاد مراسم سالگرد کشته شدن ستار بهشتی و یادبود کشته‌شدگان اعتراضات آبان با حضور گوهر عشقی و فعالان سیاسی برگزار شود.

ستار بهشتی در سال ۱۳۹۱ به دليل انتشار مطالب انتقادی از جمهوری اسلامی در وبلاگ خود توسط پليس امنيت سايبری بازداشت شد و بر اثر آسيب‌های ناشی از شکنجه در طول بازداشت، جان خود را از دست داد.

دادگاه مرگ ستار بهشتی را «قتل شبه عمد» تشخيص داد و قاتل او را که از مأموران نیروی انتظامی بود، به سه سال زندان محکوم کرد.