یک مقام ستاد مقابله با کرونا در استان تهران از افزایش ۴۰ درصدی مراجعات سرپایی در این استان خبر داد. ۵۰ درصد موارد ابتلا در تهران نیز سویه اُمیکرون گزارش می‌شود.

به گفته نادر توکلی، معاون درمان ستاد مقابله با کرونای استان تهران، افزایش ۳۰ تا ۴۰ درصدی مراجعات سرپایی به مراکز درمانی در تهران، طی سه هفته اخیر رخ داده است.

وی با بیان این که سویه اُمیکرون در تهران هم به سمت «غالب شدن» می‌رود، افزوده نزدیک به ۴۵ تا ۵۰ درصد موارد ابتلا در تهران اُمیکرون است.

آقای توکلی با اشاره به افزایش «تقریبا برابر» آنفلوآنزا و اُمیکرون در کودکان زیر ۱۰ سال در ایران گفت: «البته ما از نظر صرفه اقتصادی نمی‌توانیم برای همه تست انجام دهیم و بر این اساس نمی‌توان آمار دقیقی داد.»

خبرگزاری مهر هم روز چهارشنبه در گزارشی نوشت که سویه اُمیکرون در ایران در حالی به آرامی در حال گرفتن جای سویه دلتا است که «رعایت پروتکل‌های بهداشتی در ایران در هفته‌های اخیر، روند نزولی به خود گرفته و فاصله‌گذاری‌های اجتماعی نیز برداشته شده است.»

مسعود یونسیان، دبیر کمیته اپیدمیولوژی و پژوهش کمیته علمی کشوری کووید ۱۹ نیز گفته: «این هفته میزان غالب بودن سویه اُمیکرون در برخی استان‌ها به صد در صد نزدیک خواهد شد.»

به گفته محمدمهدی گویا رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت، با توجه به این که پیک‌های کرونا در کشور ما همواره با فاصله «دو ماهه» از اروپا رخ می‌دهد، «این احتمال هست که در صورت آغاز پیک ششم با سویه اُمیکرون، شرایط کرونایی کشور در روزهای پایانی سال، قدری نگران کننده شود.»