خبرگزاری‌های رسمی جمهوری اسلامی ایران اعلام کردند وجود برف تا ارتفاع ٣ متر، بازگشایی گردنه تته در هورامان، به بهار موکول شده است.

رامبد نوذری، معاون راهداری استان سنه، در گفتگویی با رسانه‌های حکومتی اظهار داشت: “براساس هماهنگی‌های انجام شده با وزارتخانه و مسئولان استان کرماشان، این گردنه تا فروردین ماه سال آینده مسدود و در فصل بهار اقدامات بازگشایی انجام خواهد شد”.

این مقام حکومتی همچنین متذکر شد که  ارتفاع برف در گردنه ” ژالانه” به ٧ تا ١٠ متر هم رسیده است.

نبود تجهیزات مدرن و پیشرفته و نیروهای آموزش دیده موجب شده که بازگشایی راه‌های مواصلاتی استان‌های شرق کوردستان که در پی بارش‌های اخیر مسدود شده، بسیار کند انجام شود.

از سوی دیگر برپایه گزارشات منتشر شده همچنان راه ارتباطی ٤٠٨ روستای استان سنه مسدود می‌باشد. همچنین راهداری کرماشان نیز از تداوم انسداد راه‌های مواصلاتی ١٢ رستای این استان بعد از یک هفته از آغاز بارش‌ها و نیز قطعی برق ٢٢ روستای دیگر خبر داد.

در استان لورستان نیز وضعیت همچنان بحرانی است و بیش از ١٧٠ روستای این استان در محاصره کامل برف قرار دارند و تاکنون هیچ گروه امدادی به روستاها اعزام نشده است.

مسئولان حکومتی ایران با ابراز نگرانی از وضعیت لورستان یادآور شدند که تاکنون نتوانسته‌اند جریان برق ٣٠ منطقه از این استان را برقرار کنند و این مناطق هنوز بدون برق هستند.

وخامت اوضاع در استان‌های شرق کوردستان در حالی ادامه دارد که بهروز مرادپورمدیرکل هواشناسی لورستان نیز درگفت‌و گو با خبرنگار تسنیم با اعلام هشدار هواشناسی سطح نارجی از ورود سامانه بارشی جدید از روز پنج‌شنبه، ٣٠ دی‌ماه، به شرق کوردستان خبر داد.