از ایران خبر می‌رسد بنا بر آمارهای رسمی که صحت آنها مورد تردید است، طی شبانه‌روز گذشته بیش از ۳۵ هزار نفر دیگر به ویروس کرونا مبتلا شده و ۵۰ نفر نیز بر اثر این بیماری جان خود را از دست داده‌اند.

بنابر این گزارش‌ها، با این حساب مجموع تعداد رسمی جان‌باختگان این بیماری در ایران به ۱۳۲ هزار و ۵۰۴ نفر رسیده و هم‌اکنون یک هزار و ۷۰۳ نفر از بیماران مبتلا به کووید ۱۹ نیز در بخش‌ مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌ها بستری هستند.

آمار رسمی کرونا در حالی به‌ صورت روزانه از سوی وزارت بهداشت ایران اعلام می‌شود که مسئولان سازمان نظام پزشکی پیشتر آمار واقعی را سه تا چهار برابر این آمار اعلام کرده‌اند.

با ادامه وضعیت قرمز در بسیاری از شهرستان‌های کشور، احمد وحیدی، وزیر کشور، روز سه‌شنبه گفت: «با افزایش شیوع امیکرون در کشور برگزاری مراسم ۲۲ بهمن در هاله‌ای از ابهام قرار گرفته» و خبر داد که «راهپیمایی ۲۲ بهمن به صورت خودرویی برگزار می‌شود.»

در همین حال روز سه‌شنبه خبرگزاری ایسنا نوشت که حمید نوری، دادیار پیشین زندان گوهردشت کرج که در سوئد زندانی است، نیز به بیماری کرونا مبتلا شده و به همین دلیل ادامه جلسات دادگاه او به تعویق افتاده است.

حمید نوری متهم است که در اعدام‌های دسته‌جمعی زندانیان سیاسی در زندان گوهردشت کرج مشارکت داشته است، اتهامی که خود آن را رد می‌کند. او روز ۱۸ آبان ۹۸ با یک پرواز مستقیم از ایران به فرودگاه استکهلم رسید و بلافاصله دستگیر شد.