در حالی که دو نفر به اتهام نبش قبر مجید عبدالباقی، برادر حسین عبدالباقی مالک ساختمان متروپل آبادان، بازداشت شده‌اند، مقام‌های قضایی جمهوری اسلامی اطلاعات ضدونقیضی از هویت بازداشت‌شدگان ارائه می‌کنند.

اسدالله جعفری، رئیس کل دادگستری استان اصفهان، روز شنبه، ۱۵ مرداد، به خبرگزاری میزان وابسته به قوه قضاییه گفت: «نبش قبر مجید عبدالباقی در شهرستان دهاقان توسط دو فرد انجام شد و این افراد بعد از نبش قبر به آبادان بازگشتند که پس از شناسایی دستگیر شدند.»

او اضافه کرد این دو نفر «برای این که متوجه شوند آیا جسد دفن شده متعلق به مجید عبدالباقی است یا نه، اقدام به نبش قبر کرده‌اند» و پرونده‌ای قضایی «به اتهام نبش قبر» در دادسرای شهرستان دهاقان برای آنان تشکیل شده است.

در حالی که به گفته رئیس کل دادگستری استان اصفهان، افراد بازداشت شده «با متوفی» یعنی مجید عبدالباقی نسبت فامیلی دارند، مرتضی رعیتی دادستان عمومی و انقلاب شهرستان دهاقان گفت: «افراد دستگیرشده نسبت فامیلی با قاتلان مجید عبدالباقی دارند.»

وب‌سایت رکنا نیز با اعلام این که این نبش قبر در ساعت ۲:۳۰ دقیقه بامداد پنج‌شنبه ششم مردادماه انجام شد، عامل آن را از اعضای «خانواده یکی از متهمان به قتل مجید عبدالباقی» معرفی کرد.

بر اساس گزارش این پایگاه خبری، این فرد «پس از باز کردن کفن مجید عبدالباقی و گرفتن فیلم از جسد وی مجددا قبر را به حالت اولیه در آورد و به آبادان بازگشت.»

رسانه‌های ایران بعدازظهر شنبه یکم مردادماه از سوءقصد به جان مجید عبدالباقی و کشته شدن او با گلوله خبر دادند.

یک روز بعد، مهدی حاجیان سخنگوی فرماندهی کل انتظامی کشور مدعی شناسایی و دستگیری عاملان قتل برادر مالک ساختمان متروپل «در کمتر از دو ساعت» شد و گفت انگیزه آنان از این قتل «اختلافات شخصی» بوده است.

به نوشته رکنا، تاکنون هشت نفر در این پرونده به عنوان متهم بازداشت شده‌اند.

برج متروپل آبادان با وجود هشدارهای پیاپیِ چندماهه درباره عدم استحکام ساختمان به دلیل تخلفات صورت‌گرفته در ساخت آن، روز دوم خرداد به‌ طور ناگهانی فرو ریخت و ۴۳ نفر را کشت که از میان آن‌ها ۱۶ نفر از جمله کارگران حاضر در ساختمان بودند.

بر اساس گزارش‌های رسمی، حسین عبدالباقی در جریان ریزش برج «کشته» شده، اما مردم معترض آبادان کشته شدن او را زیر سوال بردند و هنوز عده‌ای مرگ او را باور نمی‌کنند.