جمعی از معروف‌ترین ستارگان هالیوود از جمله برخی از برندگان اسکار و بازیگران مجموعه‌های تلویزیونی پربیننده به همراه بازیگران و هنرمندان ایرانی ویدئویی را در حمایت از اعتراضات مردمی در ایران منتشر کردند.

در این ویدئو بازیگران مشهوری چون الیویا کُلمن و آریانا دِبوز برندگان جایزه اسکار، برایان کاکس بازیگر مجموعه تلویزیونی آمریکایی «جانشین»، کیت بِکینسیل، جولیا لوئی درایفوس، برادلی وایتفورد بازیگر مجموعه «سرگذشت ندیمه»، نازنین بنیادی و همچنین هنرمندان دیگر از جمله داریوش و ابی، دو خواننده موسیقی پاپ ایران، حضور دارند.

این بازیگران و هنرمندان با خواندن جمعی یک متن کوتاه از مرگ مهسا امینی می‌گویند، نام او را تکرار می‌کنند، خواستار اجرای عدالت در مورد عاملان مرگ او می‌شوند و همچنین به وضعیت سرکوب معترضان و قطع شدن اینترنت در ایران می‌پردازند.

نازنین بنیادی بازیگر ایرانی‌الاصل و سفیر عفو بین‌الملل در بریتانیا نیز که اکنون یکی از ستاره‌های مجموعه تلویزیونی «ارباب حلقه‌ها: حلقه‌های قدرت» است، با انتشار یادداشتی درباره مرگ مهسا امینی و اعتراضات ایران، بر سرنوشت‌ساز بودن برهه کنونی برای ایران تاکید کرده است.

این بازیگر و کنشگر مدنی با اشاره به توانایی هنرمندان در زمینه تاثیرگذاری بر توده‌ها برای تغییرات اساسی، از جامعه هنری جهان خواسته است به مبارزه برای پایان دادن به آپارتاید جنسیتی در ایران بپیوندند.

پیشتر اصغر فرهادی، کارگردان ایرانی که توانسته دو بار جایزه اسکار را از آن خود کند، در یک پیام ویدئویی از هنرمندان سراسر دنیا برای اعلام همبستگی با مردم ایران دعوت کرده بود.

تاکنون ژولیت بینوش بازیگر فرانسوی، پنه‌لوپه کروز هنرپیشه اسپانیایی، شارلیز ترون بازیگر هالیوود و تعداد بسیار دیگری از بازیگران سینما و تلویزیون از آمریکا، استرالیا، ترکیه و دیگر کشورها از مردم معترض در ایران حمایت کرده‌اند.