بعداز اینکه رسانه های حزب دموکرات کردستان اعلام کردند شورای امنیت اقلیم فرمان دستگیری وهاب حلبچه ایی مسئول ضد ترور نیروهای اتحادیه میهنی و شماری از افسران و کارمندان این بخش را به دلیل کشته شدن سرهنگ «هاوکار جاف» صادر کرد، شارپرس طبق گزارشی که از یک منبع موثق دریافت کرده ،اعلام کرد که اتحادیه میهنی درصورت اجرایی شدن این فرمان گزینه ی کناره گیری از دولت را در دستورکار خود دارد.

به گزارش شارپرس: عصر امروز رسانه های وابسته به حزب پارتی اعلام کردند که شورای امنیت اقلیم کردستان دستور بازداشت وهاب حلبچه ایی فرمانده کل دستگاه ضد ترور و شماری از افسران و کارمندان آنها را صادر کرده و  خواستار اخراج و لغو عضویت آنها از شورا شده است .

درصورت دستگیری وهاب حلبچه ایی اتحادیه میهنی از دولت کناره گیری می کند

شارپرس برای بررسی دقیقتر این موضوع با چند منبع عالیرتبه اتحادیه میهنی گفتگو کرد و آنها نیز صدور این دستور  را تایید کردند و گفتندکه  موضع رسمی اتحادیه میهنی  این است که اگر این فرمان اجرا شود رسما از دولت عقب نشینی می کنند و در این باره موضع جدی و محکمی دارند.
در مورد دستور دستگیری وهاب حلبچه ای و سایر افسران، یک منبع آگاه به شارپرس اعلام کرد که زیر بار این فرمان نمی روند و هیچگاه حاضر نیستند که این فرماندهان را تحویل شورای امنیت بدهند و اگر چنین دستوری به آنها داده شود به شدت با آن برخورد کرده و این امر غیرقابل قبول است.
روزی هفتم این ماه در شهر اربیل ، دریک انفجار سرهنگ هاوکارجاف کشته شد و بعداز چند روز از گذشت این حادثه، شورای امنیت عده ای را تحت فرمان وهاب حلبچه ایی در این حادثه  مقصر دانستند.  بخش ضد ترور هم سریعا به این شایعات  واکنش نشان داده و اعلام کرد که تمام این ماجرا سناریوی بیش نیست و این حادثه هیچ ربطی به وهاب حلبچه ایی و بخش ضد ترور ندارد.