درآستانەچلهم ژینا (مهسا)امینی، شهر سقز امروز سەشنبە میزبان کسانی بود کە از سراسر کردستان و ایران بە سقز آمدەاند، در اولین ساعات صبح خبر آمدن علی دایی، وریا غفوری و مهدی مهدوی‌کیا و تنی چند از بازیگران و شخصیتهای ورزشی، هنری، سیاسی و فرهنگی وارد سقز شدەاند. علی دایی و چند نفر دیگر از این مهمانان درهتل کرد سقز اقامت دارند. و مهمانان زیادی نیز ساعت ٥ عصر وارد سقز شدەاند.

خانواده ژینا با تمام فشارهای امنیتی برای لغو مراسم چلهم، آمادگی خود را برای شرکت و برگزاری مراسم اعلام کردەاند.

مردم سقز در فراخوانی اعلام کردەاند کە ساعت ١١ صبح چهارشنبە در میدان زندان تجمع و پیادە بە طرف آرامستان آیچی مزار ژینا ودیگر جانباختەگان قیام مردمی ایران و کردستان علیە جمهوری اسلامی حرکت خواهند کرد.

مبارزین و آزادیخواهان با گرایشهای فکری و سیاسیی گوناگون ازمردم کردستان خواسته اند در این مراسم مردمی شرکت کنند. همبستگی مردم کردستان و ایران در این مبارزات نماد اتحاد و تمرین دموکراسی و آزادیخواهی برای آیندە میباشد، باید باتمام وجود از این نماد و این اتفاق بزرگ سیاسی درایران حمایت و پشتیبانی کرد.

سوم آبان

شهر سقز امروز صبح نیز مانند روزهای گذشتە شاهد اعتراضات گستردە درسطح مدارس دخترانە و پسرانە علیە جمهوری اسلامی بود. دبیرستانهای دخترانە شهر شاهد سردادن شعار ضد حکومتی و سرود خوانی بودند و در برخی از مدارس کلاسها بە حالت تعلیق در آمدە و بعضا مدارس از ترس تجمع و راهپیمایی دانش آموزان بە صورت غیر رسمی تعطیل اعلام شدند. بە نظر میرسد این راهکار جدید دستگاههای سرکوب رژیم برای جلوگیری از تجمعات اعتراضی جوانان باشد.

دانشگاە آزادسقز نیز کە در این مدت بسیاری از کلاسهای خود را برگزار نکردە بود، امروز شاهد حضور دانشجوایان و متعاقب آن تجمعات اعتراضی در کلاسها و سردادن شعار ژن ژیان ئازادی بود.

………

هەلۆ _سقز