وزارت خارجه نیوزیلند اعلام کرد دو تبعه این کشور که از چند ماه پیش در ایران در بازداشت بودند، به تازگی اجازه خروج از کشور را پیدا کرده‌اند.

پیشتر جاسیندا آردرن، نخست‌وزیر نیوزیلند، در روز سه‌شنبه اعلام کرده بود که دولت او در چند ماه گذشته به شدت تلاش کرده بود تا این دو از ایران خارج شوند.

اما نه نخست‌وزیر نیوزیلند و نه وزارت خارجه این کشور هیچ جزئیاتی در مورد این زوج بازداشت شده یا محل نگهداری آنان منتشر نکردند.

نیوزیلند هرالد با انتشار اسامی تافر ریچ‌وایت و بریجیت تاک‌وری، گزارش داده که این دو انفولوئنسر شبکه‌های اجتماعی هستند.

آخرین پستی که این زوج منتشر کرده‌اند به تاریخ ۱۶ هفته پیش و مربوط به ترکیه است.

دولت نیوزیلند همچنین روز چهارشنبه هشدارهای سفر خود به ایران را بروز کرد و از نیوزیلندی‌هایی که در حال حاضر در ایران هستند خواست این کشور را ترک کنند.

در بیانیه‌ای که همراه با این بروزرسانی منتشر شده، نیوزیلند همچنان خواستار خویشتنداری مقام‌های جمهوری اسلامی در واکنش به اعتراضات در ایران و همچنین حمایت بیشتر از حقوق زنان و آزادی بیان شده است.

همزمان با سرکوب اعتراضات در ایران، وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی از بازداشت تعدادی از شهروندان خارجی به اتهام مشارکت در اعتراضات خبر داده است.

همچنین مسعود ستایشی سخنگوی قوه قضاییه جمهوری اسلامی روز سه‌شنبه از بازداشت افرادی در ارتباط با پرونده فرانسوی‌های زندانی در ایران خبر داد. این شهروندان فرانسوی به «جاسوسی» متهم شده‌اند.