در ادامه اعلام دلایل گوناگون برای کشته‌شدن برخی معترضان در اعتراضات، دادستان استان مرکزی نیز خبر کشته‌شدن سینا ملایری با ضربات باتوم نیروهای امنیتی را تکذیب و ادعا کرد او به‌خاطر «مصرف مواد مخدر» جان باخته است.

ربیع‌اله قربانی، روز سه‌شنبه سوم آبان‌، مدعی شد «هیچ‌گونه شکستگی اندام دست‌ و پا، گردن و جمجمه همچنین خونریزی مغزی، در وی مشاهده نشده است» و «تست‌های مولتی دراگ از نظر آمفتامین و متاآمفتامین و مورفین مثبت بوده است».

این ادعا در حالی مطرح می‌شود که ویدئوهای مراسم خاکسپاری این جوان اراکی حاکی از سردادن شعارهای ضدحکومتی توسط مردم است و آنان همچنین شعار داده‌اند «این گل پرپر شده، هدیه به میهن شده».

پیشتر منابع محلی از کشته‌شدن او با ضربات باتوم در جریان اعتراضات خیابانی خبر داده‌‌‌اند.

قبلاً حسن خانجانی، دادستانی همدان، نیز در پی انتشار گزارش‌هایی از مرگ نگین عبدالملکی، دانشجوی رشته مهندسی پزشکی دانشگاه صنعتی همدان بر اثر ضربات باتوم به ناحیه سر، مدعی شده بود که او به خاطر «مسمومیت ناشی از مصرف الکل» جان باخته است.

طی چهل روز گذشته مقامات جمهوری اسلامی در موارد متعددی دلیل کشته‌شدن معترضان را به عواملی از جمله «پرت‌‌شدن از بلندی، بیماری‌های زمینه‌ای، خودکشی و…» ربط داده‌اند.