مردم شریف کردستان روژهلات ، با توجه به اعتقادمان به انجام کار به صورت جمعی و کولکتیو تصمیم گرفتیم که با تشکیل یک جبهه برای روژهلات کردستان کارها و خدمات بیشتری به ملت خود ارائه دهیم لذا در این رابطه و راستا با ایجاد ارتباط با چند جریان سیاسی روژهلات کردستان حول چند هدف مشترک یک ائتلاف و هم پیمانی را با هم ایجاد نمودیم.

با کمال تاسف در طی مدتی که با هم و با این هم پیمانی همکاری داشتیم نهایتا به این نتیجه رسیدیم که آقای جمال پورکریم اهداف و برنامه های دیگری غیر از آنچه ما بر سر آنها با هم به توافق رسیده بودیم را پیگیری می نمایند و اهداف متفاوت دیگری را در نظر دارد و ظاهرا  برای ایشان مسئله و موضوع اصلی و اولویت اول ، نه منافع مردم کردستان روژهلات و درد و رنج و سرنوشتشان بلکه بیشتر کسب منابع مالی از هر طریق ممکن و حتی با استفاده از اعتبار و نام افراد و سازمانهای این هم پیمانی است . متاسفانه تلاش های مکرر ما در راستای اینکه به وی و سایر دوستانش بقبولانیم که برای رسیدن به هدف نباید از شیوه های غیر مشروع و یا هر روشی استفاده نمود به نتیجه نرسید و آقای پورکریم با تکرار و اصرار و بیان چنین سخنان و دیدگاهی که « برای رسیدن به حق و حقوق ملی ام از هر کشور و از هر منبعی کمک بگیرم برای من مشروعیت دارد و من حتی از دیکتاتورترین دولت ها که دشمنان مشترک داریم نیز کمک خواهم گرفت و رژیم جمهوری اسلامی دشمن مشترک ما و عربستان و اسراییل است. پس در راستای تاسیس حکومت خودمان به این دولتها به عنوان دوست استراتژیک می نگرم و هرگونه همکاری و کمکی را از آنها قبول خواهم کرد.

ما به عنوان سازمان یاری کورد و اتحادیه انقلابیون کردستان بر این باور هستیم کمک گرفتن از دولت های خارجی بدون چشم داشت و تبادل و یا ارائه مسائل امنیتی – اطلاعاتی نبوده و نیست و با توجه به شرایط کنونی کشور ایران و روژهلات کردستان ، استقلال فکری و کرداری اولین اولویت ما می باشد و این موضع گیری و حرکت غیر اصولی از جانب آقای پورکریم با مرام ما هیچگونه هم خوانی نداشته و ندارد .

لذا از طریق این بیانیه به همگان اعلام می نماییم در طول مدت زمانی که عضو این هم پیمانی بوده ایم به هیچ عنوان از هیچ منبعی نه کمک مالی دریافت کرده ایم و نه با هیچ دولتی برای دریافت کمک های مالی به همراه آقای پورکریم جلسه و گفتگو و مذاکره ایی داشته ایم.

حال که انقلاب ایران به پیشتازی مردم روژهلات کردستان در جریان است ما خود را همراه و هم گام مردممان می دانیم و در تلاش هستیم که با احزاب و سازمانهایی که هدف اصلی آنها آزادی مردم است هم پیمان شویم .

بژی کرد و کردستان

بژی انقلاب ژن ژیان آزادی در ایران

سازمان یاری کورد و اتحادیه انقلابیون کردستان

18 نوامبر 2022