خیزش انقلابی در ایران وارد هفتاد و هشتادمین روز خود شده است. دیروز جمعه، شهرهای مختلف بلوچستان و چند شهر دیگر شاهد اعتراضاتی بودند که نفس تازه ای به خیزش انقلابی در ایران داد. مردم زاهدان و سایر شهرهای این خطه پیام پرمعنایی برای سراسر ایران فرستادند: ایران خیالت راحت، بلوچستان پشتت را خالی نمی کند؛ بلوچ ها با اعتراضات گسترده ی خود به این پیام جنبه ی واقعی دادند. بلوچستان از جمعه ی خونینی که اعتراضات خود را آغاز کرد تا روز گذشته، گام ها به جلو آمده است. شعارهای سراسری انقلاب ایران به شعارهای مردم بلوچستان تبدیل شده است. حضور زنان بلوچ در اعتراضات دیروز چشمگیر بود. آن ها شعار «زن، زندگی، آزادی» را در دستان پرتوان خود به اهتزاز در آورده اند. واقعیتی که تا چند ماه پیش به سختی قابل باور بود. انقلاب، از این شگفتی ها بسیار دارد.

در چند روز گذشته فراخوان های متعددی برای دور تازه ای از اعتصاب و اعتراض سراسری منتشر شده است. در این فراخوان برخلاف دفعات قبل به فقر، گرانی و مشکلات معیشتی مردم زحمتکش توجه بیشتری شده و تلاش شده تا انقلاب با خواست های اقتصادی و معیشتی بیشتر پیوند برقرار کند. این اعتصاب ها و اعتراض ها قرار است در روزهای ۱۴ تا ۱۶ آذر که مصادف با روز تاریخی دانشجو در ایران است برگزار شود. دانشجویان ستون استوار و پیشروی انقلاب ایران هستند. به شعارها و خواسته ها سمت و سو می دهند. در این هفتاد و هشت روز دانشگاه علیرغم سرکوب خونینی که در تاریخ آن بی سابقه است، یک روز هم آرام نبوده است و اکنون به استقبال روزی می رود که قریب به هفتاد سال روز رزم دانشجویان ایران بوده است. در فضای انقلابی کنونی، چشم های بسیاری به دانشگاه و این روز دوخته شده است.

اعتصاب ها به تدریج جای خود را در خیزش انقلابی ایران باز می کنند. اطلاعات مخفیانه ای که از درون ارگان های امنیتی حکومت به بیرون درز کرده، حاکی از آن است که دور قبلی اعتصابات دست کم یک موفقیت هفتاد درصدی داشته است. موفقیتی بزرگ برای انقلاب ایران که نشان می دهد این انقلاب از سوی بخش بزرگی از مردم پشتیبانی می شود، حتی آن ها که به هر دلیل به خیابان ها نمی آیند و در اعتراضات خیابانی شرکت نمی کنند، با شرکت در اعتصاب ها از انقلاب پشتیبانی می کنند و در آن سهمی مهم به عهده می گیرند، امروز هیچ کس تردید ندارد که اعتصابات چرخ اقتصاد حکومت را فلج و قدرت سرکوب آن را زمینگر خواهد کرد.

اعتصاب کامیون داران و رانندگان وارد هشتمین روز شده و ادامه یافته است. این اعتصاب بازتاب وسیعی در فضای انقلابی ایران یافته و تلاش ها برای گسترش بیشتر آن و پیوستن تعداد بیشتری از بخش های تولیدی به آن ادامه دارد.

گزارش های هفتاد و هشتمین روز خیزش انقلابی در ایران را در ادامه می بیند. این گزارش به روز می شود.