علی صالح‌آبادی، رئیس کل بانک مرکزی ایران، روز چهارشنبه ۱۶ آذر اظهارات برخی نمایندگان مجلس شورای اسلامی مبنی بر عدم ارائه خدمات بانکی به «زنان بی‌حجاب» را رد کرد.

به‌تازگی حسین جلالی، عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی، گفته بود که سختگیری‌های حکومتی درباره حجاب همچنان وجود دارد و تنها روش آن تغییر کرده است.

به گفته این نماینده مجلس، زنانی که حجاب را رعایت نکنند، امکان دارد در ابتدا یک پیامک تذکر دریافت کنند، بعد از آن اخطار می‌گیرند و در مرحله سوم هم ممکن است حساب بانکی زنان بی‌حجاب مسدود شود.

اما علی صالح‌آبادی، رئیس کل بانک مرکزی ایران، با تکذیب چنین طرحی اظهار داشت: «این ادعا به هیچ وجه صحت ندارد و خدمات بانکی طبق روال به تمام هموطنان ارائه می‌شود و خواهد شد».

با این حال طی روزهای اخیر مسئله اخراج رئیس شعبه یک بانک در شهر قم به‌دلیل ارائه خدمات بانکی به یک زن بدون حجاب اجباری خبرساز شده است.

بر اساس گزارش‌ها، استاندار قم پس از انتشار ویدیویی از ارائه خدمات بانکی به یک زن بدون حجاب اجباری در این شهر با دخالت مستقیم خود رئیس شعبه آن بانک را اخراج کرد. این خبر را احمد حاجی‌زاده، معاون استاندار قم، نیز تایید کرده است.

از آغاز اعتراضات کنونی در ایران که در ابتدا واکنشی به جان باختن مهسا امینی در بازداشت گشت ارشاد تهران بود، هر روز شمار بیشتری از زنان و دختران بدون داشتن حجاب در معابر و اماکن شهری حاضر می‌شوند. بسیاری از زنان بازیگر سینما و تئاتر و هنرمندان نیز تصاویر بدون حجاب خود را منتشر کرده‌اند.