سازمان حقوق بشری «هه‌نگاو» از مصادره اموال فعالان سیاسی کُردِ خارج از کشور در ایران خبر داد.

این سازمان عکسی از مصادره ملک منوچهر پیرمرادی در یکی از روستاهای شهرستان دالاهو در اطراف کرمانشاه منتشر کرده است.

بر اساس پارچه‌ نصب‌شده در محل، خانه این فعال سیاسی به دستور دادستانی کل کشور و دادستان کرمانشاه مصادره شده و قرار است به پایگاه بسیج تبدیل شود.

آقای پیرمرادی از پیروان آیین یارسان است و در برخی گزارش‌ها از او با ‌عنوان عضو کمیته آلمان اتحاد انقلابیون کردستان و سازمان «یاری‌کُرد» نام برده شده است.

مصادره اموال و املاک فعالان سیاسی و پیروان آیین‌ها و مذاهب دیگر از زمان استقرار جمهوری اسلامی در ایران در سال ۱۳۵۷ آغاز شد و تاکنون ادامه دارد.

غلامحسین محسنی اژه‌ای، رئیس قوه قضائیه جمهوری اسلامی، روز چهارم مهر با تهدید چهره‌های معروف ایرانی داخل کشور و هنرمندان گفته بود: «کسانی که با حمایت این نظام مشهور شدند… و با دشمن همصدا شدند… بدانند که خسارت‌های مادی و معنوی به‌بارآمده برای مردم و کشور را باید پس دهند و پرداخت کنند.»

حسین شریعتمداری، مدیرمسئول روزنامه کیهان هم در همان زمان گفته بود: «فلان هنرپیشه سال‌ها از صداوسیما خورده است و الان وارونه عمل می‌کند، یا فلان ورزشکار از بغل همین مملکت میلیاردها به‌دست آورده و تنها یک خانه‌اش ده‌ها میلیارد می‌ارزد. باید خسارت‌هایی که در اغتشاشات به کشور زده شده، از اموال اینها گرفته شود.»