نسرین ستوده، وکیل و فعال حقوق بشر، اعدام محمدمهدی کرمی و محمد حسینی را «نقض آشکار قانون و نادیده گرفتن حق داشتن وکیل انتخابی» این دو معترض خواند.

این وکیل و مدافع حقوق بشر که خود سال‌ها به خاطر وکالت فعالان مدنی و سیاسی، روزنامه‌نگاران و فعالان حقوق زنان بازداشت و زندانی شده است، در توییتی تاکید کرد که «محمدمهدی کرمی و محمد حسینی هر دو با نقض آشکار قانون و نادیده گرفتن حق‌شان برای داشتن وکیل انتخابی، اعدام شدند».

نسرین ستوده در ادامه نوشت: «به خودمان که با چنین زمامداران بی‌کفایتی روبروییم که برای انتقام از فریاد ملت، دست به آدم‌کشی آشکار می زنند، تسلیت می‌گویم.»

محمدحسین آقاسی نیز که وکالت محمدمهدی کرمی را پذیرفته بود در روزهای پیش از اعدام این جوان ۲۲ ساله، از مخالفت «موسی آصف‌الحسینی» رئیس شعبه یک دادگاه انقلاب کرج با ورود وکیل انتخابی به پرونده بازداشت‌شدگان چهلم حدیث نجفی خبر داده بود.

آقاسی در صفحه توییتر خود با تاکید براینکه «محمدمهدی کرمی در هیچ‌یک‌ از مراحل رسیدگی وکیل انتخابی نداشت»، نوشته بود: «رییس دادگاه تمام قد مقابل قانون ایستاد و ادعا کرد که فقط وکیل مورد تایید رئیس قوه قضاییه حق ورود دارد و دیوان ]عالی[ کشور به همین علت باید رای را نقض می‌کرد.»