پس از افزایش قیمت دلار در چند هفته گذشته که به ۴۴ هزار تومان هم رسید، در تقریبا طی یک هفته اخیر قیمت دلار روی ۴۰ هزار تومان باقی مانده و در روز سه‌شنبه به ۴۱ هزار تومان هم نزدیک شد.

قیمت دلار در روز سه‌شنبه، ۲۰ دی‌ماه، به ۴۰ هزار و ۹۶۰ تومان رسید.

این در حالی است که مقامات بانکی در جمهوری اسلامی وعده داده بودند که در پی جهش قابل توجه قیمت دلار آمریکا، بهای این ارز خارجی تا ۳۸ تا ۳۹ هزار تومان پایین بیاید.

طبق اطلاعات وب‌سایت‌های غیررسمی که بهای ارزهای خارجی در ایران را ثبت می‌کنند، نرخ برابری پوند بریتانیا نیز در روز سه‌شنبه ۴۹ هزار و ۷۵۵ تومان اعلام شد؛ و هر یورو با قیمت ۴۳ هزار و ۹۴۵ تومان معامله می‌شود.

این گزارش‌ها حاکی است که هر سکه به قیمت ۲۱ میلیون و ۵۰ هزار تومان معامله می‌‌شود.

سکه طرح قدیم نیز ۱۹ میلیون و ۹۵۰ هزار تومان فروخته شد و بهای هر قطعه نیم‌سکه نیز ۱۲ میلیون و ۱۵۰ هزار تومان شد.

در همین حال سایت اکو ایران در گزارشی در روز ۱۸ دی به واکنش بازار ارز به انتصاب احمدرضا رادان به مقام فرماندهی کل پلیس پرداخت.

این سایت خبری نوشت: «بسیاری از معامله‌گران برگشت سردار احمدرضا رادان را به منزله قدرت‌نمایی بیشتر بخش انتظامی در بازار ارز توصیف می‌کردند.»

اکو ایران در ادامه نوشته است: «آن‌ها با یادآوری این که در مهر ۱۳۹۱ سردار رادان در مقام جانشین نیروی انتظامی، نقش فعالی در برخورد با دلالان ارزی داشت و حتی جمشید بسم‌الله و اولین دستگیری وحید مظلومین ملقب به سلطان سکه در آن زمان رخ داد، تصور می‌کنند در دوره جدید هم نیروهای ضربتی به بازار بیایند.»